Etterlengtet: Izabell gir norsk musikk noe den sårt trenger: et kvinnelig raptalent som i tillegg ikke er redd for å fylle scenen med personlighet og feststemning.

Obligatorisk å danse

Det var god stemning og høy dansefaktor da Izabell stod på Sentrum Scene lørdag kveld.

Izabell

• Sentrum Scene, lørdag

«Denne låta er det obligatorisk å danse», roper Izabell før siste låt. Egentlig burde det vært obligatorisk hele tiden, for det er så ekstremt dansbart. Og det er mange som slår til. Stemningen er på topp under siste konsert på Sentrum Scene. Det er ikke bare Bergen som produserer ny, god, norsk musikk; Izabell setter definitivt Stavanger på kartet. Musikken gir assosiasjoner til store artister som Lars Vaular og Gabrielle. Endelig har vi fått et nytt kvinnelig rap-talent, som uten tvil er kommet for å bli.

Dessverre gjester ikke Ary under låta «Syner» denne kvelden, men sorgen er allikevel kortvarig. Den sprudlende Stavangerjenta eier scenen på egenhånd, og det synges høylytt med blant publikum. Det er imponerende mange bylarmpublikumere som kjenner musikken, og åpenbart digger den. Izabell beviser at hun ikke bare er en talentfull rapper, men også en dyktig nok sanger til å bære refrengene på egenhånd, selv live. Med enda mer sceneerfaring vil denne jenta bare bli enda råere.

Det er deilig at Izabell klarer å vise ydmykhet og takknemlighet til publikum innimellom det tøffe uttrykket musikken hennes gir. Låta «Lillebror» er dessverre ikke med på setlista. Det hadde gjort seg med en roligere låt med mer sårbarhet og et sterkt budskap. Izabell viser nemlig at hun er stor nok til å kunne fenge publikum med både nytt, gammelt, kjent og ukjent. Bergen, dere har fått sterk konkurranse.