Bæsj og tiss på Rockefeller

Hvis du har sett for deg at Klara Klok i standupformat er noe for deg, er dette stedet.

Hvorfor det?

• Hvor: Rockefeller
  • Hvem: Trond-Viggo Torgersen og Sigrid Bonde Tusvik

Dette er showet der Trond-Viggo Torgersen inviterer en kjent gjest, i dette tilfellet Sigrid Bonde Tusvik, opp på scenen for å svare på spørsmål fra publikum.

Som hos Klara Klok er det ingen grenser for hva som kan spørres om. Etter en litt forsiktig start, i kjent nordmann-stil, ble publikum varme i trøya og spørsmålene rant inn. Hvorfor har alle menn mellom 20 og 40 år så mye inngrodd navlelo? Hvorfor får snørr den fargen snørr får? Stemmer det at faren til Trond-Viggo i sin tid innstallerte et gjennomsiktig rør i plexiglass for å holde øye med sin egen bæsj? Det siste ble for øvrig blankt avvist av hovedpersonen selv, men var allikevel svært underholdende.

Duoen Torgersen/ Tusvik fungerer bra sammen på scenen, og samtalen dem imellom flyter godt rundt det ene kleine temaet etter det andre. Men når den høygravide Sigrid Bonde Tusvik, i kjent drøy stil, sammenligner sitt eget underlivshår med håret til Admiral P, så blir til og med Trond-Viggo litt satt ut til publikums store fornøyelse.

Showet kan ikke akkurat kalles sofistikert. Det går heller under kategorien bæsj-tiss humor. I dette tilfellet er ikke det negativt. Det er tross alt publikum som står for tema, og når de i en og en halv time selv har valgt å gapskratte til vitser om diverse kroppslige funksjoner og produkter så kan vi kanskje innse at standardene ikke er så fryktelig høye. Det gjør ingenting. Humorkonseptet er enkelt og velkjent, og det er det en grunn til – det fungerer.