Du trenger ikke vite hvilke språk LaTex og 1337 er, men på OsloMet Gaming sin brettspillkveld får du muligheten til å rulle rollespillterningen med 12 kanter.

Gaming

• Hva: Brettspillkveld
  • Hvem: Oslomet Gaming
  • Hvor: Oslomet
  • Når:Hovedsakelig fredagskvelder

Revehale, Urge, energidrikker og kebabpizza. En del antagelser ble bekreftet i det jeg gikk ned i kjelleren på Oslomet, hovedsakelig det at nerder liker nerdete ting, og at Urge er en god gamingbrus. I tillegg fikk undertegnede bekreftelse på at brettspill er gøy, og at gjengen på Oslomet Gaming er utrolig inkluderende og hyggelig.

Brett- og kortspillene var varierte, men kortspillet «Magic: The Gathering» og brettspill som «Settlers» og «Risk» var gjennomgående slagere. I tillegg fikk man muligheten til å ta på seg seg VR-briller og spille «Beat Saber», kort sagt en slags virtual-reality versjon av «Guitar Hero» med lasersverd. Det er nesten like gøy å drite seg ut til Outkast sin låt «Hey ya!» med VR-briller som det er å drite seg ut på karaokebar.

Hva med ølforeninger? Vi har testet! Gratis øl 4-evah

Arrangementet begynte 16:30, men vi ble sittende frem til kl 21. Jeg hadde nemlig en «Hobbit Cleric» i level 7 som var i ferd med levle opp til level 10 i spillet «Munchkins». Sånt tar tid. Spillet handler, som en av mine bordkamerater forklarte det, «om å føkke hverandre over», og føkking ble det. Kort fortalt er «Munchkins» en simplifisert, humoristisk og forståelig versjon av mer kompliserte kortspill hvor man bygger opp sin karakter som i et dataspill. I bunn og grunn handler det om å lure dine motstandere til å stole på deg, for så å kaste en livsfarlig drage mot dem etterpå.

Kanskje fysisk utmattelse er mer din greie? Universitas tester cheerleading: Bring it on, BI

Vokabularet som ble benyttet var en salig blanding av norsk og amerikansk, noe som er naturlig da det er vanskelig å forklare hvordan man «looter et dungeon» på norsk. I stor grad er det problematikk som ikke har vært relevant for nordmenn siden vi herjet rundt på vikingtokt. Dersom du leser denne anmeldelsen uten å forstå et ord, frykt ikke, på Oslomet Gaming tar alle seg tid til å forklare, hjelpe og inkludere. I tillegg vil du være i faresonen for å bli bedt på kebabpizza og brus, for som det eldgamle uttrykket sier: Uten mat og drikke duger nerden ikke.