TIL INSPIRASJON:Mari Melilots oldefar sydde denne lua som en del av grandtantas bunad da han hadde spanskesyken. Fargene og mønsteret i lua bruker hun som inspirasjon. Pandemien var en uvanlig hard og dødelig form av influensa, og herjet fra 1917-1920. I
GRAND FINALE: Haagensens elegante modeller viser kveldens siste kjoler med nærmest militær presisjon.
KONTRAST: Mari Melilots heklede detaljer skaper en spennende kontrast til Tina Haagensens elegante og til tider svært så avslørende kjoler.
HÅR OG HEKLERIER: her balanserer både modellens kreppede hår og Melilots heklerier Haagensens delikate kjole. Inspirasjonen til klærne er hentet fra minnet om Haagensens nylig avdøde far. Savnet brakte frem nostalgiske følelser omkring jazz og gamle 20-ta
LANGE KVELDER: Mari Melilot jobbet ut i de små timer på KHiO i ukene før den store motevisningen.
DESIGNEREN:Tina Haagensen var syk under egen motevisning, men hadde likevel krefter til å posere for fotografene.
LANGE KVELDER: Mari Melilot jobbet ut i de små timer på KHiO i ukene før den store motevisningen.
Tina Haagensens visning «All Those Memories» fikk stor applaus under Oslo Fashion Week. Men bak en hver designer med suksess står en assistent og syr i kulissene. Denne jobben passer KHiO-studenten Mari Melilot som hånd i hanske. Hun har blant annet heklet detaljene på klærne til Haagensen. Disse røffe detaljene står i skarp kontrast til Haagensens elegante og skjøre plagg.
– Det beste med moteuka var å kjenne stemningen stige i det gjestene ankom, og lettelsen ved å høre applausen etter visningen, og vite at det var gått bra.
Neste år håper hun å tre ut av kulissene og komme tilbake på Oslo Fashion Week som stjerne i egen visning.