TROVERDIGE: 140-150 av Studentparlamentets aller viktigste samarbeidspartnere mottok dette selvfoklarende julekortet. Arbeidsutvalget: leder Heine Skipenes (fra venstre), nestleder og universitetsstyrerepresentant Jomar Talsnes Heggedal, internasjonalt an

Hevder å ha budskap

@spm:– Har dere egentlig en PR-strategi?

Publisert Sist oppdatert

Heine Skipenes, leder for Studentparlamentet

– Eh, hehe. Ja og nei, for å si det sånn. Vi har en politisk plattform. «Studentparlamentet skal bruke media», sier den. Vi har ikke en ren strategi, men vi jobber med dette.

– Er det noen spesielle medieaktører dere mener det er viktig å nå ut til og være troverdige overfor, når dere vil nå ut til målgruppen deres?

– Selvfølgelig er det interne medier – Uniforum og Universitas – men også Argument og Radio Nova, samt noen nasjonale medier som Aftenposten.

– Hvordan vil dere at for eksempel studentmedia oppfatter Studentparlamentets arbeidsutvalg?

– Dere? Hehe, vi vil at Universitas skal ha en god og kritisk rolle i forhold til oss. Det er bra å ha et med. Som går oss etter i sømmene.

– Hvilke av deres samarbeidspartnere har dere sendt julekort til?

– Det er faktisk ganske mange. Jeg lurer på om vi havnet et sted mellom 140-150 julekort. Vi fikk blant annet svar fra Tora Aasland.

– Hvem kom opp med ideen til å lage et slikt julekort?

– Det ble gjort litt i fellesskap.

– I hånda holder jeg kortet. Vi skal bruke det i saken. Hva ville dere egentlig kommunisere med dette julekortet?

– Vi ville kommunisere litt hvordan vi ser ut. Og det er en rekke små momenter i dette bildet, det har en skjult mening, blant annet på grunn av skiltet – og kasserollen på hodet – og en rekke av det hele.

– Ja. Naomi bærer en Mao-hatt, som sikkert støter Taiwanske studenter, Natasa har på pledd og bruker et brekkjern, Stian har pyntet seg med en gardin, eller noe, Ingvild morer seg med en nisselue og du har et Hawaii-kjede, arbeidshansker og en gryte på hodet. Men Jomar har bare gjemt seg bak treet. Syntes Jomar at dette var litt for folkelig?

– Jeg tror nok at han syntes dette var litt i folkeligste laget, ja.

– Hvordan tror du internasjonale studenter oppfatter sitt øverste tillitsorgan etter å ha sett dette kortet?

– Jeg håper de ser oss som en hyggelig gjeng å ha med å gjøre.

– «Feel here at home», står det. Det heter «Feel at home here».

– Eh, ja. Det var derfor det skiltet blei med oss.

– Ved første øyekast kan dette framstøtet gjøre at noen oppfatter dere som tullinger. Da er det naturlig å spørre: Vil du vurdere din stilling?

– Faktisk, etter å ha hatt vondt i hodet hele den dagen, fordi kasserollen var for liten, vil jeg gjøre det.

Powered by Labrador CMS