Hva skjer denne uken?

DIVERSE

KONSERT

ONSDAG 12.

Norges musikkhøgskole: Onsdagsserien: «Musikk for mørke høstkvelder». Levinsalen kl. 18.

Studentersamfundet: Operapub. Elever fra NMH underholder med kjente og ukjente operaperler. Bokkafeen kl. 21.

TORSDAG 13.

Studentersamfundet: Jazzjam. Studenter fra NMH spiller jazz i Bokkafeen kl. 21.

Lunsj med Kultur: Nordiske høststemninger med pianisten Kotomi Kishida

og mezzosopranen Gro Bente Kjellevold. Vestibylen i Georg Sverdrups hus (UB), Blindern kl. 12.15-12.45. Kafé fra 11.45.

LØRDAG 15.

Studentersamfundet: Klubb: Bajass feat. Friends. Det blir en elektronisk og dansbar kveld. Klubbscenen kl. 22, cc 20,–/0,–

Amatøren: For første gang på over et år, entrer Panzerpappa, Norges triveligste progrockband, scenen på Amatøren. Dørene åpner kl. 20, cc 50,–

SØNDAG 16.

Studentersamfundet: Tusen og en natt med fullt orkester! Universitetets symfoniorkester spiller Rimsky-Korsakovs eventyr-epos Scheherazade. Storsalen kl. 19.30, cc 200,–/100,–

Norges musikkhøgskole: Konsert: Pilotprosjekt. Og lyset skinner i mørket. Lindemansalen kl. 18.

MANDAG 17.

Studentersamfundet: Konsert med Damien Jurado (US) + support Tiny Vipers. Ordentlig godteri for alle som liker varme og høstlige indie-viser! Betong kl. 21, cc 100,–/75,–

Norges musikkhøgskole: Mastergradskonsert: Natalie Gourman på klaver. Levinsalen kl. 13.30.

Norges musikkhøgskole: Aargangskonsert: «Hammer-Kammer». Levinsalen kl. 18.

DEBATT/FOREDRAG

ONSDAG 12.

Universitetet i Oslo: Eilert Sundt Lecture 2008. Professor Saskia Sassen, Department of Sociology, University of Columbia, USA: The World's Third Spaces: Neither Global nor National. Eilert Sundt building, Auditorium 1 kl. 15.15.

Frokostkjelleren: JussBuss-debatt. «Hvorfor hindrer ikke dagens frarådningsplikt det store antall gjeldsoffer?» Frokostkjelleren kl. 19.

Studentersamfundet: Onsdagsdebatten: Sløve medier, glemte kriser. Hvorfor drukner mange reelle katastrofer i informasjonsstrømmen og forsvinner i mengden? Betong kl. 19.

TORSDAG 13.

Det samfunnsvitenskapelige fakultet: «Frokost med Bernt» er akademiske frokostmøter i regi av prof. Bernt Hagtvet og stipendiat Anders R. Jupskås. I dag: Hvordan går det med helsa? Aud. 7 i Eilert Sundts hus kl 08.15-10.

Akademisk friminutt: Møt Ole Daniel Bruun som snakker om og viser bilder fra boka Arkitektur i Oslo. Underetasjen Akademika kl. 12.30.

FREDAG 14.

Studentersamfundet: Akademisk vorspiel: Verdenshistorien etter Koselleck. Biblioteket kl. 19.

IDRETT

FREDAG 14.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver fredag kl. 17-19, sal UA, Domus Athletica.

MANDAG 17.

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser. Gratis de to første gangene du møter opp. Kl. 17.30-19.15.

OSI Dans: Salsapub med nybegynnerkurs den første timen. Gratis inngang. Art Café kl. 18-21.

TIRSDAG 18.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver tirsdag kl. 19-20.30, sal UA, Domus Athletica.

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser. Gratis de to første gangene du møter opp. Kl. 19.00-20.45.

DIVERSE

ONSDAG 12.

Karrieresenteret: CV- og søknadskurs. Art Café, 2. etasje i Frederikke-bygningen fra kl. 12.15-15.00.

Uglebo: Quiz. Dann et lag på maks seks personer og bli med! Uglebo kl. 19-02.

Galleri Sverdup: Utstillingen Visuelle Illusjoner. Utstillingen presenterer en rekke fascinerende synsbedrag. Galleri Sverdrup 7.-19. november.

TORSDAG 13.

Filologisk forening: Kafé Uglemor holder åpent. Vafler og kaffe med mer fra 12-16.

Amatøren: Form et lag og spill i den berømte og beryktede Amatørenquizen. Billig pils og real kunnskapskonkurranse på engelsk. Sogn studentby kl. 20.

Frokostkjelleren: Ingen grunn til å sitte hjemme dersom du ikke har eksamenssemester! På Frokostkjelleren er det studentvennlige priser, DJ og god stemning hver torsdag!

FREDAG 14.

Uglebo: Fredagspub. Uglebo, Det humanistiske fakultet. Kl. 18-02.

Kjeller’n: Fredagspub med quiz. Kjelleren i Helga Engs hus kl. 17.

Frokostkjelleren: Høstens nest siste fredagspils står for tur! Kulda har kommet og hva er vel bedre enn å avslutte uken på Frokostkjelleren med den gode stemningen dere kjenner fra fredagspilsen? Dørene åpner 16.30.

Studentersamfundet: Aniara: Auksjon av science fiction-materiell i vid forstand. Romskip, roboter, magikere og drager til salgs, fra fem kroner! Lillesalen på Chateau Neuf fra kl. 17.30.

MANDAG 17.

Kunsthøgskolen i Oslo: Kristina Kjeldsberg fra første år på masterprogrammet i regi på Kunsthøgskolen i Oslo har satt opp forestillingen «Undantaget» i Helsinki og fått strålende kritikker. Nå skal oppsetningen settes opp som gjestespill på KHiO avd. Seilduken (Fossveien 24). 17., 18. og 19. november.

TIRSDAG 18.

Frokostkjelleren: Quiz-Martin stiller spørsmålene, men har laget ditt svarene? Koble av fra eksamenslesing med litt triviell quiz på Frokostkjelleren, dette er siste runde før finalerunden! Frokostkjelleren kl. 20.

Studentersamfundet: Quiz. Stor-sprikende vanskelighetsgrad og interessante hæ-opplevelser. Biblioteket kl. 20.

ARES Oslostudentenes spillforening: Spillkveld. 50 brettspill tilgjengelig for fri spilling og en del faste grupper spiller rollespill. Du trenger ikke kjenne til spill. Gratis adgang. RF-kjelleren (Vilhelm Bjerknes hus) fra 17.30 og ut kvelden.