Hva skjer denne uken?

DIVERSE

KONSERT

ONSDAG 5.

Studentersamfundet: Konsert med The GZA (US) «Liquid Swords Tour». Betong kl. 20, cc 225,–/175,– + bill. avgift.

Norges musikkhøgskole: Onsdagsserien: Kammermusikkuka. Levinsalen kl. 18.

Studentersamfundet: Operapub. Elever fra NMH underholder med kjente og ukjente operaperler. Bokkafeen kl. 21.

TORSDAG 6.

Samfunnsvitenskapelig Fakultetsforening: Dobbelkonsert med Therese Aune og Hallucinations. U1 (kjellerlokalet på SV-fakultetet), dørene åpner kl. 19, cc 50,–

Studentersamfundet: Jazzjam. Studenter fra NMH spiller jazz i Bokkafeen kl. 21.

FREDAG 7.

Studentersamfundet: Screamfest 08. Du opplever blant annet Immortal, Borknagar, Keep of Kalessin, Candlemass og Sodom på scenen. Betong kl. 19. For priser, se billettservice.no.

Amatøren: Bandfestival. Hvert semester viser bandene som øver på Amatøren seg frem. Sogn Studentby.

LØRDAG 8.

MANDAG 10.

Norges musikkhøgskole: Bassklassekonsert. Levinsalen kl. 19.

DEBATT/FOREDRAG

ONSDAG 5.

Universitetet i Oslo: Foredrag ved Jarle Breivik, Leder for forskerlinjen i medisin, IMB, UiO: Er kreftgåten uløselig? Auditorium 4, østre universitetsbygning i sentrum kl. 19.

TORSDAG 6.

Det samfunnsvitenskapelige fakultet: «Frokost med Bernt» er akademiske frokostmøter i regi av prof. Bernt Hagtvet og stipendiat Anders R. Jupskås. I dag: Kåre Willoch – 80 år. Aud. 7 i Eilert Sundts hus kl. 08.15-10.

Studentersamfundet: Akademisk vorspiel: Forglemte Sange – J.S. Welhaven og poesiens nostalgiske kraft. Biblioteket kl. 19.

Universitetet i Oslo: Foredrag ved tidligere rektor, nå lagtingspresident Inge Lønning: Om døden. Universitetsbiblioteket Blindern, 2. etg. Foredrag med diskusjon i Personalkantinen/Klubben kl. 19. Kr 50,–/25,– (ikke-medlemmer/medlemmer)

Akademisk friminutt: Møt Arnfinn Pettersen som snakker om boka Dommedag! Verdens undergang før og nå. Underetasjen Akademika kl. 12.30.

TIRSDAG 11.

Henologisk Forum: Foredrag ved Ellen Beate Braaten: «Henrik Ibsens verk Keiser og Galilæer. Tro og tanke i senantikken». Ragnar Frisch’s Auditorium på John Colletts plass kl. 18-20.

IDRETT

FREDAG 7.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver fredag kl. 17-19, sal UA, Domus Athletica.

MANDAG 10.

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser. Gratis de to første gangene du møter opp. Kl. 17.30-19.15.

OSI Dans: Salsapub med nybegynnerkurs den første timen. Gratis inngang. Art Café kl. 18-21.

TIRSDAG 11.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver tirsdag kl. 19-20.30, sal UA, Domus Athletica.

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser. Gratis de to første gangene du møter opp. Kl. 19-20.45.

DIVERSE

ONSDAG 5.

Oslo Røde Kors Studentlag: Blodbussen kommer til Blindern for å verve blodgivere. Frederikkeplassen mellom kl. 10 og 15.

TORSDAG 6.

Filologisk forening: Kafé Uglemor holder åpent. Vafler og kaffe med mer fra 12-16.

Amatøren: Form et lag og spill i den berømte og beryktede Amatørenquizen. Billig pils og real kunnskapskonkurranse på engelsk. Sogn studentby kl. 20.

FREDAG 7.

Uglebo: Fredagspub. Uglebo, Det humanistiske fakultet. Kl. 18-02.

Kjeller’n: Fredagspub med quiz. Kjelleren i Helga Engs hus kl. 17.

SØNDAG 9.

Universitetet i Oslo: Astrofestival 2008. Festivalen om astronomi, romfart og naturvitenskap. Blindern kl. 16-21.

TIRSDAG 11.

Studentersamfundet: Quiz. Stor-sprikende vanskelighetsgrad og interessante hæ-opplevelser. Biblioteket kl. 20.