Hva skjer denne uken?

DIVERSE

KONSERT

ONSDAG 29.

Studentersamfundet: Akustisk i Bokkafeen: Leiv Reed + Rune Vandaskog. Bokkafeen kl. 21.

Norges musikkhøgskole: Onsdagsserien: Natalia Strelchenko på piano spiller Liszt og Ravel. Levinsalen kl. 18.

TORSDAG 30.

Norges musikkhøgskole: Lunsjkonsert. Program: Grieg, Mendelssohn ++. Levinsalen kl. 12.05.

Norges musikkhøgskole: Klassekonsert med elever av Harald Aadland. Lindemansalen kl. 18.

Studentersamfundet: Jazzjam. Studenter fra NMH spiller jazz i Bokkafeen kl. 21.

FREDAG 31.

Studentersamfundet: Konsert med Okkervil River (US) + supp: Katrine Ottosen (DK). Storsalen kl. 21, cc 175,–/125,– + bill. avgift.

Studentersamfundet: Konsert med Taake (release) + supp: Sarkom som spiller sprek norsk svartmetall. Betong kl. 21, cc 100,–/50,– + bill. avgift.

Studentersamfundet: Konsert med Crystal Combo. Bokkafeen kl. 21.30.

Lunsj med Kultur: «Encore» – Aage Kvalbein og Joachim Knoph spiller kjente musikkstykker av bl.a. Fauré og Cassadó. Georg Sverdrups hus (UB), Blindern kl. 12.15-12.45. Kafé fra 11.45.

Norges musikkhøgskole: Overrekkelse av Lindemanprisen 2008. Podiet vil fylles med fremragende musikere som vil hylle prismottakeren. Lunsjkonsert. Lindemansalen kl. 18.

LØRDAG 1.

Studentersamfundet: Dog & Sky + BC (Bitch Cassidy). Det beste fra Trondheim kommer til Tigerstaden. Betong kl. 20, cc 100,–/75,– + bill. avgift.

SØNDAG 2.

Norges musikkhøgskole: Oslo symfoniorkester. Diplomstudenter fra Musikkhøgskolen er solister og dirigenter. 50,–/100,–

TIRSDAG 4.

Norges musikkhøgskole: Kammermusikkuka – Åpningskonsert. Levinsalen kl. 19.30.

DEBATT/FOREDRAG

ONSDAG 29.

Studentersamfundet: Onsdagsdebatten: Økonomisk apokalypse. Er vi på vei inn i en ny økonomisk depresjon? Betong kl. 19.

Ifi Alumni: Fagkveld om «Open Source som kommersiell kultur». Påmelding sendes alumniÆTTifi.uio.no. Institutt for informatikk kl. 19.

TORSDAG 30.

Det samfunnsvitenskapelige fakultet: «Frokost med Bernt» er akademiske frokostmøter i regi av prof. Bernt Hagtvet og stipendiat Anders R. Jupskås. I dag: Mannen og mytene. Historien om Jens Christian Hauge. Aud. 7 i Eilert Sundts hus kl. 08.15-10.

AIESEC UiO: Infomøte angående jobbutveksling til Midtøsten og Nord-Afrika. Auditorium 4, SV-fakultetet kl. 16.15.

Røde Kors Ungdom og Røde Kors Studenterlag: Temakveld om menneskehandel, enkel servering. Auditorium 2, Eilert Sundts hus kl. 17-19.

Universitetet i Oslo: Etikkseminaret. Jakob Elster: «’Ought’ implies ’can’». P.A. Munchs hus, seminarrom 12, kl. 14.15-16.

MANDAG 3.

Studentersamfundet: Upopulær aften: Obamarama. Kulturutvalget ved Det Norske Studentersamfund lader opp til det amerikanske presidentvalget i samarbeid med teaterfestivalen twist08. Lillesalen kl. 19.

IDRETT

TORSDAG 30.

OSI Dans: Det arrangeres dansefest på Chateau Neuf, hvor det blir swing, salsa, tango og mye moro! Klubbscenen kl. 19.

FREDAG 31.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver fredag kl. 17-19, sal UA, Domus Athletica.

LØRDAG 1.

OSI Dans: Workshop i Rueda, cubansk salsa som danses i ring. Sal 2C, Domus Athletica kl. 13-15. Se program på www.osidans.no

StudentCup: Studentcup i Vallhall kl. 09-18. For påmelding og mer info, se www.studentcup.no.

MANDAG 3.

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser. Gratis de to første gangene du møter opp. Kl 17.30-19.15.

TIRSDAG 4.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver tirsdag kl. 19-20.30, sal UA, Domus Athletica.

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser. Gratis de to første gangene du møter opp. Kl. 19.00-20.45.

DIVERSE

ONSDAG 29.

Uglebo: Quiz. Dann et lag på maks seks personer og bli med! Uglebo kl. 19-02.

TORSDAG 30.

Filologisk forening: Kafé Uglemor holder åpent. Vafler og kaffe med mer fra 12-16.

Amatøren: Form et lag og spill i den berømte og beryktede Amatørenquizen. Billig pils og real kunnskapskonkurranse på engelsk. Sogn studentby kl. 20.

Karrieresenteret: Jobbsøkerkurs. Art Café, 2. etasje i Frederikke-bygningen fra kl. 12.15-15.00.

FREDAG 31.

Uglebo: Fredagspub. Uglebo, Det humanistiske fakultet. Kl. 18-02.

Kjeller’n: Halloweenfest. Kjelleren i Helga Engs hus kl. 17.

Amatøren: Halloweenfest. Nå er det på tide å finne frem din svarteste kostyme og slipe hoggtennene. Halloween er den perfekte anledningen til fest på Amatøren!

TIRSDAG 4.

Karrieresenteret: Jobbsøkerkurs. Art Café, 2. etasje i Frederikke-bygningen fra kl. 14.15-17.00.

Studentersamfundet: Quiz. Stor-sprikende vanskelighetsgrad og interessante hæ-opplevelser. Biblioteket kl. 20.