Hva skjer denne uken?

DIVERSE

KONSERT

ONSDAG 15.

Studentersamfundet: Hope I Die Virgin tar med en kompis og spiller en apokalyptisk støykonsert i regi av Smalt som faen og Apokalypseuka. Klubbscenen kl. 20, cc 50,–/30,–

Norges musikkhøgskole: Onsdagsserien: «Griegs sanger». Levinsalen kl. 18.

Studentersamfundet: Folkemusikk-jam. Ta med instrumentet ditt om du vil og bli med i jammen. Bokkafeen kl. 21.

TORSDAG 16.

Norges musikkhøgskole: «Lyrisk aften». Poesi og musikk i skjønn forening. Levinsalen kl. 18.30.

Studentersamfundet: Jazzjam. Studenter fra NMH spiller jazz i Bokkafeen kl. 21.

FREDAG 17.

Studentersamfundet: Konsert med Blitzen Trapper (US). Klubbscenen kl. 19.30, cc 100,–/75,–

Lunsj med Kultur: Wergeland i sang og harpeklang med den kjente harpisten Ellen Sejersted Bødtker og sangeren Siri Torjesen. Georg Sverdrups hus (UB), Blindern kl. 12.15-12.45. Kafé fra 11.45.

Amatøren: Subtacto presenterer: Progfestival. Kjente band fra inn- og utland som Credo (UK), Mindgames (BE) og Sylvan (DE) inntar scenen på Amatøren på Sogn studentby.

LØRDAG 18.

Studentersamfundet: Bajass presenterer: DJ Tore Jazztobakk. Klubbscenen kl. 21, cc 50,–/30,–

MANDAG 20.

Norges musikkhøgskole: Jo Skaansar kvartett, mastergradskonsert. Lindemansalen kl. 19.

TIRSDAG 21.

Norges musikkhøgskole: Olga Teplova på fiolin. Diplomstudentenes konsertserie. Levinsalen kl. 19.

DEBATT/FOREDRAG

ONSDAG 15.

Studentersamfundet: Onsdagsdebatten: Nettsamfunn og kommunikasjon. Hva gjør nettsamfunn med oss? Storsalen kl. 19.

TORSDAG 16.

Akademisk friminutt: Knut Nærum er i høst aktuell med boken De dødes båt. Underetasjen Akademika kl. 12.30.

Studentersamfundet: Foredrag om kostymer i fantasy og science fiction. Klubbscenen kl. 18

Det samfunnsvitenskapelige fakultet: «Frokost med Bernt» er akademiske frokostmøter i regi av prof. Bernt Hagtvet og stipendiat Anders R. Jupskås. I dag: Lanseringsfrokost for boken «Mellom maktene». Aud. 7 i Eilert Sundts hus kl. 08.15-10.

Attac Blindern: Finansdebatt. Det blir mer og mer åpenlyst at dagens finanssystem er i krise, og det kalles på reformer fra mange hold. Hva er årsakene til krisen og hvilke løsninger har vi? U1 (SV-fakultetet) kl. 19.00.

Universitetet i Oslo: Konferansen «Sosial web og læring». Hva betyr nettsamfunn for skole og utdanning? Påmelding på www.itu.no. Georg Sverdrups hus, kl. 10.00-15.30.

MANDAG 20.

Studentersamfundet: Upopulær aften: CERN. Ved universets begynnelse? Et innblikk i partikkelfysikk anno 2008. Lillesalen kl. 19.

Internasjonal uke: Handel og bistand – Hvordan best fremme utvikling i sør? U1 (Kjelleren på SV-fakultetet) kl. 18.15.

TIRSDAG 21.

Universitetet i Oslo: Spillets estetikk – forskningsseminar. I dag: Marit Grøtta: Begrepet «Spiel» i estetisk teori. Møterom 489 i P.A. Munchs hus, kl. 14.15-16.00.

Internasjonal uke: Debatt om Afghanistan – forholdet mellom FN og NATO. Auditorium 4, Eilert Sundts hus, kl. 16.15.

Henologisk forum: Foredrag ved univ.lektor Tore Frost om Firenze-Akademiet og ved professor Egil A. Wyller om Rafaels freskemaleri «Skolen i Athen». Tema er Renessanse-platonismen. Ragnar Frischs auditorium, John Colletts plass kl. 18-20.

IDRETT

FREDAG 17.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver fredag kl 17-19, sal UA, Domus Athletica.

OSI Dans: Breddesamling i cubansk salsa fra fredag til søndag, for både nybegynnere og litt øvede, fester og NM. Kr. 100,– Se program på www.osidans.no

MANDAG 20.

OSI Dans: Salsapub med gratis introkurs fra kl. 18-19, deretter musikk og øving til kl. 21 i Art Café.

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser. Gratis de to første gangene du møter opp. Kl 17.30-19.15.

TIRSDAG 21.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver tirsdag kl. 19-20.30, sal UA, Domus Athletica.

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser. Gratis de to første gangene du møter opp. Kl. 19.00-20.45.

DIVERSE

ONSDAG 15.

Attac Blindern: Aksjon mot manglende kontroll av finansmarkedene foran Oslo Børs. Møt opp utenfor Oslo Børs kl. 13.00, Tollbugata 2.

Uglebo: Oktoberfest. I dag: Bizarrefest – En alternativ aften for musikkelskere! Uglebo kl. 19-01.

TORSDAG 16.

Uglebo: Oktoberfest. I dag: Underwurlde (metalkveld) – Night of Mayhem. Uglebo kl. 19-01.

Filologisk forening: Kafé Uglemor holder åpent. Vafler og kaffe med mer fra 12-16.

Karrieresenteret: Jobbsøkerkurs. Art Café, 2. etasje i Frederikke-bygningen fra kl. 12.15-15.00.

Amatøren: Form et lag og spill i den berømte og beryktede amatørenquizen. Billig pils og real kunnskapskonkurranse på engelsk. Sogn studentby kl. 20.

FREDAG 17.

Uglebo: Fredagspub. DJ Thelma & Louise spiller plater på en knakende avslutningen på årets oktoberfest. Uglebo, Det humanistiske fakultet. Kl. 18-02.

Kjellern: Fredagspub med quiz. Kjelleren i Helga Engs hus kl. 17.

Universitetet i Oslo: Bokutstilling: Kulturforflytninger i Europa i perioden 1400-1700, til og med 24. oktober i Galleri Sverdrup.

Internasjonal uke: Bildeutstilling: Barnas drømmer. Frederikkeplassen, Blindern kl. 16.

TIRSDAG 21.

Studentersamfundet: Quiz. Stor-sprikende vanskelighetsgrad og interessante hæ-opplevelser. Biblioteket kl. 20.