Hva skjer denne uken?

DIVERSE

KONSERT

ONSDAG 8.

Studentersamfundet: Nybrott: Master Piece of Cake. Klubbscenen kl. 21, cc 50,–/30,–

Norges musikkhøgskole: Konsert med unge talenter. Lindemansalen kl. 19.

Studentersamfundet: Jazzjam. Studenter fra NMH spiller jazz i Bokkafeen kl. 21.

FREDAG 10.

Studentersamfundet: Konsert med South Of Heaven: Obligatorisk Tortyr (SE). Klubbscenen kl. 20, cc 100,–/70,–

Lunsj med Kultur: Oslo-Filharmonien: Brahms i Vestibylen i Georg Sverdrups hus (UB), Blindern kl. 12.15-12.45. Kafé fra 11.45.

Amatøren: Konsert med Freeshine som spiller mørk, psykedelisk rock. Sogn studentby.

Kjellern: Konsert med Egil Olsen, cc 60,– Kjellern på Helga Engs hus, åpner kl. 17.

LØRDAG 11.

Studentersamfundet: Universitetets symfoniorkester innflyttingskonsert. Storsalen kl. 19, cc 200,–/100,–

Norges musikkhøgskole: The Blues and the Abstract Youth – ULTIMAfestivalen. Pris: 100,–/50,– Lindemansalen kl. 15.

MANDAG 13.

Norges musikkhøgskole: Aargangskonsert. Program: «Vavildi Vivaldi». Levinsalen kl. 18.

DEBATT/FOREDRAG

TORSDAG 9.

Akademisk friminutt: Hans H. Skei snakker om boken Blodig Alvor. Underetasjen Akademika kl. 12.30.

Det samfunnsvitenskapelige fakultet: «Frokost med Bernt» er akademiske frokostmøter i regi av prof. Bernt Hagtvet og stipendiat Anders R. Jupskås. I dag: Scholars at Risk, med gjest Dr. Jean-Marie Kamatali. Aud. 7 i Eilert Sundts hus kl 08.15-10.

Universitetet i Oslo: Professor Hans H. Grelland holder foredrag om «Seksualitetet i Begrebet Angest og i Munchs kunst». Klubben, 2.etg. på Universitetsbiblioteket kl. 19.

FREDAG 10.

Centre for the Study of Mind in Nature: The Nature and Development of Moral Norms. Vindern konferansesenter, Forskningsveien 2a, kl. 09-18.15.

SØNDAG 12.

Studentersamfundet: Søndagsmøte i Storsalen: Johan Galtung om USA og retten til å drepe. Storsalen kl. 15.

HL-senteret: Foredrag ved forfatter Jan Erik Vold: Dagbladet i Berlin-OL 1936. HL-senteret, Huk Aveny 56.

MANDAG 13.

Studentersamfundet: Upop-aften: Japans kulturelle innflytelse over verden. Lillesalen kl. 19.

IDRETT

FREDAG 10.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver fredag kl. 17-19, sal UA, Domus Athletica.

OSI Dans: Salsapuben er i gang igjen! Det blir gratis introkurs

i cubansk salsa kl. 18-19 og fridans etterpå i Art Café.

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser. Gratis de to første gangene du møter opp. Kl. 17.30-19.15.

TIRSDAG 14.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver tirsdag kl. 19-20.30, sal UA, Domus Athletica.

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser. Gratis de to første gangene du møter opp. Kl 17.30-19.15.

OSI Dans: Rock Step-swing nivå 2 begynner, og det er fremdeles ledige plasser.

DIVERSE

ONSDAG 8.

Oslo Røde Kors Studentlag: Informasjonsmøte om frivillig arbeid i Røde Kors. Auditorium 3, Eilert Sundts hus, kl. 14.15.

Art of Living Student Organization: «The power of breath». One hour free workshop on breathing techniques, yoga and meditation. Increase energy, focus and concentration. P. A. Munchs building, seminar room 10, at 16.15-17.15.

TORSDAG 9.

Filologisk forening: Kafé Uglemor holder åpent. Vafler og kaffe med mer fra 12-16.

Karrieresenteret: Arbeidslivsdagen. Møt representanter fra forskjellige virksomheter. Frederikke-bygningen kl. 11-16.

Oslo Røde Kors Studentlag: Gratis kurs i førstehjelp. Påmelding til heidibech_84ÆTThotmail.com. Betong, Chateau Neuf, kl. 17-19.

Amatøren: Form et lag og spill i den berømte og beryktede amatørenquizen. Billig pils og real kunnskapskonkurranse på engelsk. Sogn studentby kl. 20.

Studentersamfundet: Lesesirkel. Skeivt Forums tredje møte om boken Gender Trouble av Judith Butler. Bokkafeen kl. 19.

FREDAG 10.

Studenthelsetjenesten: Foredragsserie rundt temaet «Studenter og psykisk helse» i anledning verdensdagen for psykisk helse. Auditorium 2, Helga Engs hus, kl. 09-12.

Uglebo: Fredagspub. Uglebo, Det humanistiske fakultet. Kl. 18-02.

Universitetet i Oslo: Bokutstilling: Kulturforflytninger i Europa i perioden 1400-1700. 3.-24. oktober i Galleri Sverdrup.

MANDAG 13.

Fri programvare i skolen: Konferanse hvor du kan lære mer om fri programvare i skoler. Kommunenes sentralforbund, Vika, 10.15-17.15.

TIRSDAG 14.

Karrieresenteret: Jobbsøkerkurs. Art Café, 2. etasje i Frederikke-bygningen fra kl. 12.15-15.00.

Studentersamfundet: Quiz. Stor-sprikende vanskelighetsgrad og interessante hæ-opplevelser. Biblioteket kl. 20.