Hva skjer denne uken?

DIVERSE

KONSERT

ONSDAG 1.

Studentersamfundet: Akustisk i BokCafeen: Jens Carelius. Kl. 21.

Norges musikkhøgskole: Fra alpehorn til tango – variasjoner over temaet horn. Medvirkende hornister er bl.a. Bernhard Hoffmann og Sabine Randoll. Levinsalen kl. 18.

TORSDAG 2.

SVFF: Dobbelkonsert med Sugarmama og Ashbury Haights. Dørene åpner kl. 19 på U1 (kjellerlokalene på Det samfunnsvitenskapelige fakultet), cc 50,–

Studentersamfundet: Jazzjam. Studenter fra NMH spiller jazz i BokCafèen kl. 21.

FREDAG 3.

Lunsj med Kultur: Studentteatret i Vestibylen i Georg Sverdrups hus (UB) Blindern. Kafé fra 11.45.

Norges musikkhøgskole: Klassekonsert, horn. Levinsalen kl. 18.

SØNDAG 5.

Norges musikkhøgskole: Korkonsert med Sølvguttene og Oslo Domkirkes guttekor. Lindemansalen kl. 17.

DEBATT/FOREDRAG

ONSDAG 1.

Studentersamfundet: Onsdagsdebatten: Pampevelde eller for studentenes beste? Hva skjer egentlig på Villa Eika? Med bl.a. Heine Skipenes, Fredrik Øren Refsnes og Anders Schiøtz Worren. Betong kl. 19.

Senter for utvikling og miljø: Forskningsområdet Poverty and Development in the 21st Century inviterer til høstens tredje møte. Siddiq Osmani innleder om globaliseringens påvirkning på fattiges rettigheter. Påmelding til maren.aaseÆTTsum.uio.no. Sognsveien 68 (nær Ullevål stadion), seminarrom i 4. etasje.

TORSDAG 2.

Det samfunnsvitenskapelige fakultet: «Frokost med Bernt» er akademiske frokostmøter i regi av prof. Bernt Hagtvet og stipendiat Anders R. Jupskås. I dag: Reisen. En vei til dannelse og erkjennelse. Gjest: Frilansjournalist og en av Norges mest reiseglade menn, Jens A. Riisnæs. Aud 7 i Eilert Sundts hus kl. 08.15-10.

FREDAG 3.

Studentersamfundet: Akademisk vorspiel: Oppfattelse av hell og uhell. Hvordan kan kontrafaktuelle utfall påvirke ens vurdering av flaks og uflaks? Biblioteket kl. 19.

Studentersamfundet: Bokkveld med antropologen Fredrik Barth. Lillesalen kl. 18. Fest i Bokkafeen etterpå.

TIRSDAG 7.

Det samfunnsvitenskapelige fakultet: U-landsseminaret. Tema: Open Access – Hvordan sikre likhet i den globale kunnskapsutvekslingen? Auditorium 7 i Eilert Sundts hus kl. 17.15-18.45.

Universitetet i Oslo: Spillets estetikk – forskningsseminar. Olav Asheim: Hva er virkelig i et dataspill, og hvordan kan vi avgjøre det? Møterom 489 i P.A. Munchs hus kl. 14.15-16.00.

IDRETT

FREDAG 3.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver fredag kl 17-19, sal UA, Domus Athletica.

LØRDAG 4.

OSI Dans: Dansehyttetur, felles avreise fra Majorstuen lørdag formiddag, retur søndag. 200,– for OSI Dans-medlemmer, 250,– for andre. For påmelding og mer info, se www.osidans.no.

MANDAG 6.

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser. Gratis de to første gangene du møter opp. Kl 17.30-19.15.

TIRSDAG 7.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver tirsdag kl 19-20.30, sal UA, Domus Athletica.

DIVERSE

ONSDAG 1.

Karrieresenteret: Intervjukurs. Art Café, 2. etasje i Frederikke-bygningen fra kl. 12.15-15.00.

Art of Living Student Club: Free mini course «Power of breath». Increase focus, concentration and awareness through breathing techniques, yoga and meditation. In P.A. Munchs building, room 10, at 16.15-17.15.

Uglebo: Quiz kl. 19.00 og puben holder åpent til kl. 02.

TORSDAG 2.

Filologisk forening: Kafé Uglemor holder åpent. Vafler og kaffe med mer fra 12-16.

Karrieresenteret: Casekurs med Rambøll Management. Grupperom 3, Universitetsbiblioteket (3. etasje) kl. 12-15. NB! Begrenset antall plasser.

Karrieresenteret: Jobbsøkerkurs. Art Café, 2. etasje i Frederikke-bygningen fra kl. 12.15-15.00.

Karrieresenteret: Jobbsøkerkurs for studenter ved Det juridiske fakultet. Domus Nova, rom IN72 kl. 12.15-15.00.

Studentersamfundet: Lesesirkel. Skeivt Forums andre møte om boken Gender Trouble av Judith Butler, fra kapittel 1.6 til kapittel 2.2. Bokkafeen kl.19.

Amatøren: Form et lag og spill i den berømte og beryktede Amatørenquizen. Billig pils og real kunnskapskonkurranse på engelsk. Sogn studentby kl. 20.

Art of Living Student Club: Free mini course «Power of breath». Increase

Uglebo: Fredagspub. God musikk og godt selskap. Uglebo, Det humanistiske fakultet. Kl. 18-02.

Universitetet i Oslo: Bokutstilling: Kulturforflytninger i Europa fra 14.00-17.00. 3. – 24. oktober i Galleri Sverdrup.

Kjellern: Fredagspub med quiz. Kjelleren på Helga Engs hus kl. 17.

MANDAG 6.

Art of Living Studentforening: Lunsj-Yoga. Drop-in yogaklasse for alle

nivåer. Avslappende og energiskapende. Pris: Kroner 20. Niels Henrik Abels hus, møterom 12. etasje, kl. 12.15-13.15.

TIRSDAG 7.

Oslo Røde Kors Studentlag: Informasjonsmøte om frivillig arbeid i Røde Kors på BI Nydalen, følg skilting fra hovedinngangen. Kl. 12-14.

Studentersamfundet: Quiz. Stor-sprikende vanskelighetsgrad og interessante hæ-opplevelser. Biblioteket kl. 20.