Hva skjer denne uken?

DIVERSE

KONSERT

ONSDAG 17.

Studentersamfundet: «Smalt som Faen» er et nytt konsept hvor kuriøse band får opptre. I kveld: Sabrura. Klubbscenen kl. 21, cc 50,-/gratis for medlemmer.

Norges musikkhøgskole: Concours Grieg – 2. runde firhendig på ett klaver. Oslo musikklærerforening, Josefines gate 15, kl. 11.

Norges musikkhøgskole: Onsdagsserien: Concours Grieg – Finale firhendig på ett klaver. Levinsalen kl. 18.

TORSDAG 18.

Norges musikkhøgskole: Lunsjkonsert, Levinsalen kl. 12.05.

FREDAG 19.

Studentersamfundet: Melodiøs og stemningsfull konsert med Nina Kinert (SE) + Therese Aune. Betong kl. 21, cc 120,-/80,-

Lunsj med Kultur: «Siste frø» – Henrik Wergeland på sykeleiet. Teatergruppen «Beint fram» fremfører utdrag av sin forestilling basert på tekster av Wergeland. Vestibylen på UB (Georg Sverdrups hus) kl. 12.15 – 12.45, kafé fra kl. 11.45.

.

LØRDAG 20.

Studentersamfundet: «South of Heaven» er et klubbkonsept hvor diverse metalband spiller. I kveld Worship (DE) + Hypothermia(SE). Klubbscenen kl. 20, cc 150,-/100,-

Studentorganisasjonen Spire: GRØNN PÅ BLÅ med Utviklingsfondet Ungdom: Quiz og kos ute fra kl. 18., og konsert med Freddy and the Casuals og Poetic Pilgrimage (UK) inne fra kl. 20.00. Blå, Brenneriveien 9, cc. 50.

.

MANDAG 22.

Norges musikkhøgskole: Neoklassisk festival: Fra opposisjon til posisjon. Innledning om arkitektur ved førsteamanuensis Mari Hvattum, Levinsalen kl. 18.

DEBATT/FOREDRAG

ONSDAG 17.

Studentersamfundet: Onsdagsbebatten: Velferdstatens fremtid. Plikter eller rettigheter. Med bl.a. Frank Aarebrot og Torbjørn Røe Isaksen. Betong kl. 19.

TORSDAG 18.

Akademika Blindern: Akademisk friminutt: Gert Nygårdshaug: Fortellernes marked – historien om Gotvin Solengs oppdagelser. Akademika kl.12.30.

Samfunnsvitenskapelig fakultet: «Frokost med Bernt » er akademiske frokostmøter i regi av prof. Bernt Hagtvet og stipendiat Anders R. Jupskås. I dag: After the War: Russian-Azerbaijan Relations and the Future of Caucasus. Gjest: Ambassadør Rafael Ibrahimov. Aud. 7 i Eilert Sundts hus kl. 08.15-10.

Aniara/Studentersamfundet: Foredrag: Utenomjordiske sivilisasjoner i Science Fiction. The Shadow Project holder filmvisning i kjelleren etterpå. Jan P. Syses sal kl. 18.

TIRSDAG 23.

SUM/SAIH Blindern: Ulandsseminaret : Does the Norwegian development aid contribute to food security in Africa? – The case of Malawi. Med Spire. Aud. 7, Eilert Sundts Hus kl. 17.15-18.45.

IDRETT

FREDAG 19.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver fredag kl. 17-19, sal UA, Domus Athletica.

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser. Gratis de to første gangene du møter opp. Kl. 17.30-19.15.

TIRSDAG 23.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver tirsdag kl. 19-20.30, sal UA, Domus Athletica.

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser. Gratis de to første gangene du møter opp. Kl. 19.00-20.45.

DIVERSE

ONSDAG 17.

Karrieresenteret: Intervjukurs. Art Cafè, 2. etasje Frederikke, kl. 11.15-14. .

TORSDAG 18.

Karrieresenteret: Jobbsøkerkurs (kveldskurs). Art Café, 2. etasje på Frederikke kl. 16.15-19.

TIRSDAG 23.

Filologisk forening: Kafé Uglemor holder som vanlig åpent. Vafler og kaffe fra 12-16.

Karrieresenteret: Kurs i forretningsforståelse for ikke-økonomer. Art Cafè, 2. etasje på Frederikke, kl 14.15-17.