Hva skjer denne uken?

DIVERSE

KONSERT/FILM

ONSDAG 10.

Studentersamfundet: Nybrott: The Megaphonic Thrift + Sally Suicide, klubbscenen kl. 21. Cc: 50/30 ,- (ikke medlem/medlem)

TORSDAG 11.

Studentersamfundet: Film: E.T. vises på Cinema Neuf, Lillesalen kl. 19.

FREDAG 12.

Lunsj med Kultur: Konsert med den unge stjernetrompetisten Tine Thing Helseth og hennes brassensemble tenThing – ti jenter på blåseinstrumenter. Georg Sverdrups hus (UB) kl. 12.15.

Norges musikkhøgskole: Eksamenskonsert for mastergradsstudiet i direksjon. Musikkhøgskolens vokalensemble. Med Margarita Mikhailova, dirigent. Levinsalen kl. 19.30.

DEBATT/FOREDRAG

TORSDAG 11.

Akademika Blindern: Akademisk Friminutt: Johan L. Tønnesson og Trygve Riiser Gundersen. Om tekst og historie – å lese tekster historisk. Akademika, kl. 12.30.

AHO: Gjesteforelesning på Arkitekthøgskolen med Kjetil Rolness, om nordmenns innredningsvaner og kosebehov. AHO kl. 13-14.

FREDAG 12.

Studentersamfundet: Akademisk vorspiel: Montaigne – en herlig fyr! Om Michel de Montaigne, også kalt essaysjangerens far. Biblioteket kl. 19.

TIRSDAG 16.

IFIKK: Arr – idéhistorisk tidsskrift er ute med nytt nummer med temaet «Sladder» og inviterer til lanseringsdebatt: «Sladderens makt. Sladderhistorier fra Sapfo til Ullersmo» Litteraturhuset kl. 19.

IDRETT

ONSDAG 10.

Art of Living: Lunch Yoga. Easy yoga to calm down and get energized, no previous experience necessary. Niels Henrik Abels Hus, meeting room top floor. Kl. 12.15-13.15. Price: 20 kr.

FREDAG 12.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver fredag kl. 17-19, sal UA, Domus Athletica.

MANDAG 15.

Art of Living: Free mini course: yoga, breathing techniques, meditation and knowledge. To increase focus, awareness and learning abilities. P. A. Munchs Hus, seminar room 10, kl. 12.15-13.15.

Amatøren: Kung-Fu-trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser. Gratis de to første gangene du møter opp. Kl. 17.30-19.15.

TIRSDAG 16.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver tirsdag kl. 19-20.30, sal UA, Domus Athletica.

Amatøren: Kung-Fu-trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser. Gratis de to første gangene du møter opp. Kl. 19.00-20.45.

DIVERSE

ONSDAG 10.

Karrieresenteret: Bedriftspresentasjon: Arbeids- og inkluderingsdepartementet. Aud. 7, Eilert Sundts hus kl. 14.15.

AHO: Arkitekthøyskolen arrangerer PANG-workshop, for alle som jobber eller studerer ved AHO. Ta med saks og tapetkniv. Workshoppen varer hele dagen og inkluderer eksotisk mat. Kl. 10-21.

TORSDAG 11.

Karrieresenteret: Casekurs med PA Consulting Group i personalkantina, Georg Sverdrups hus (UB) kl. 14.15-17. Påmelding.

Arthedain og URL: Universitetets rollespillforening og Tolkienforeningen Arthedain får besøk av Andreas Øwre fra Games Workshop som vil snakke om Ringenes

Herre-spill. Rom B1036, 10. etg. i Niels Henrik Abels hus kl. 18.

Amatøren: Quiz: Billig pils og real kunnskapskonkurranse på engelsk. Kl. 20.

TIRSDAG 16.

Filologisk forening: Kafé Uglemor holder som vanlig åpent. Vafler og kaffe fra 12-16.

Karrieresenteret: Jobbsøkerkurs. Kurset finner sted i Art Café, 2. etasje på Frederikke, kl.12.15-15.