Hva skjer denne uken?

DIVERSE

KONSERT

TORSDAG 24.

Studentersamfundet: Jazz jam: Studenter ved jazzlinja på Norges musikkhøgskole jammer hver torsdag i BokCaféen kl. 21.

DEBATT/FOREDRAG

ONSDAG 23.

Attac Blindern: Bilaterale og regionale investeringsavtaler (BITs) – Norges nye MAI-avtale? Harriet Holters hus, rom 132, kl. 18.30.

Studentersamfundet: Onsdagsdebatten: Sensur i litteratur – hvordan det kan endre verket. Med bl.a. Thomas Hylland Eriksen, Trond Haugen og Andreas Wiese. Litteraturhuset kl. 19.

TORSDAG 24.

FN-studentforum: Seminarrekken «Glemte Konflikter»: Konflikten i Vest-Sahara – FNs engasjement og norsk engasjement. Aud. 3 Eilert Sundts Hus kl. 17.15.

FN-studentforum: Handelsgruppen til FNSF inviterer til filmvisning av kritikerroste Black Gold. Servering av snacks og mineralvann. Ullevål kino kl. 19.

Oslo Røde Kors: Utenriksminister Jonas Gahr Støre kommer til Humanitært Forum. Georg Sverdrups Hus kl. 16.30.

Studentersamfundet: Akademisk Vorspeil: Kant – om forholdet mellom religion og moral. Glassbaren kl. 19.

AHO: Gjesteforelesning: Roman Delugan, Auditoriet, AHO kl. 13.

Institutt for statsvitenskap: Frokost med Bernt: Landets høyest dekorerte borger Gunnar «Kjakan» Sønsteby holder foredrag. Aud. 7 Eilert Sundts Hus, kl. 08.15-10.

Akademika: Akademisk friminutt: Stephen Walton om sin nye bok «Skaff deg eit liv! Om biografi». Underetasjen på Akademika Blindern kl. 12.30.

SAIH: Temakveld om Cuba. Med prof. Anders Breilid, forfatter Torgrim Eggen og førsteamanuensis Michelle Flikke. HiO, Pilestredet 48, rom S141 ca. kl. 18-20.

IOGT-DNT: «Påfyll» – kafé og innlegg ved justisminister Knut Storberget om «Vold i nære relasjoner». Sub Café, Kirkegata 34 kl 19., kafé fra kl. 18.

MANDAG

Latin-Amerikagruppen Ernesto Ledesma, menneskerettighetsforsker fra Mexico, forteller om urfolksbevegelsen zapatistene og den siste tidens forverring av

menneskerettighetssituasjonen i Chiapas, Mexico. Klubben (rommet innenfor kantinen på Georg Sverdrups hus), kl. 12.15.

IDRETT

OSI Taekwondo: Fellestrening, kl. 19.30-22, Sal 5, Blindern

FREDAG 25.

OSI Taekwondo: Tematrening, kl. 19.-21, Sal 5, Blindern

LØRDAG 26.

OSI Taekwondo: Egentrening, kl. 13.-15, Sal 5, Blindern

MANDAG 28.

OSI Taekwondo: Videregående trening, kl. 20.30-22, Sal 2C, Domus

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser. Gratis de to første gangene du møter opp. Kl. 17.30-19.15.

TIRSDAG 29

.

OSI Taekwondo: Nybegynnertrening, kl. 16-17.30, Sal 1, Blindern

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser. Gratis de to første gangene du møter opp. Kl. 19-20.45.

RELIGIØST

ONSDAG 23.

Oslo Kristelige Studentlag: Bønnefrokost på lagshuset kl. 08.30. Senere på dagen: Christian Union – In the world, but not of the world: Grace & justice v/ Sjur Isaksen. Kl. 19.

TORSDAG 24.

Baha’i Studentforening: Avbrekk – en stille stund i en travel hverdag. Åpent for alle. Kapellet, Frederikke kl.12.15.

Katolsk Studentlag: «Raddiser og Gud – perspektiver på tro og liv».

Med Hans Fredrik Dahl og Jon Michelet. Enkel servering. Katarinahjemmet kl. 19.

FREDAG 25.

Oslo Kristelige Studentforbund: Kveldsliturgi i kapellet, Universitetsgata 20, 3. etasje, kl. 19.30.

Oslo Kristelige Studentlag: Fredagsåpent på lagshuset, kl. 19.

SØNDAG 27.

Oslo Kristelige Studentlag: Nordmarkskapellet: Sportsgudstjeneste. Taler: Ellef Gjelstad. Kl. 12.

MANDAG 28.

Oslo Kristelige Studentlag: Realistgruppa og SV/HF-gruppa: Temakveld: «Dåp og dåpspraksis». Kl. 19.

DIVERSE

ONSDAG 23.

AHO: Møte med Norgesbaserte vinnere av den internasjonale arkitektkonkurransen Europan. Store auditorium kl. 13.

TORSDAG 24.

Amatøren: Ta med venner og kjente og møt opp på Amatøren for en trivelig kunnskapskamp. To runder à 20 spørsmål. På engelsk. Kl. 20.

Zenith: Quiz hver torsdag kl. 21. Samle sammen et lag og bli med i kampen om en gratis pizza! Vil du også holde quiz? Henvend deg i baren. Zenith kafé, Kringsjå studentby, Sognsvn. 218, kl. 21.

LØRDAG 26.

Studentersamfundet: Klinikken er Studentersamfundets faste lørdagstilbud, hvor det tilbys resepter som skal kurere både eksamensnerver og oppgaveskrekk. BokCaféen, kl. 21.

TIRSDAG 29.

ARES: Oslostudentenes spillforening ARES har spillkvelder hver tirsdag. 50 brettspill tilgjengelig for fri spilling og en del faste grupper spiller rollespill. Gratis adgang. RF-kjelleren, fra 17.30 og utover.

ALLE DAGER

Sosialantropologisk institutt: Kunstutstilling: «Verdenskaleidoskopet – bilder og objekter fra antropologisk feltarbeid.» Fotografier og objekter fra feltarbeid.

4. april – 25. mai, Galleri Sverdrup (UB).

AHO: Stipendiat Halvor Høgset viser installasjonen [syn]aesthetics_08 på Galleri AHO frem til 29. april. Åpent man-fre i skolens åpningstider.