Hva skjer denne uken?

DIVERSE

KONSERT

TORSDAG 17.

Studentersamfundet: Jazz jam: Studenter ved jazzlinja på Norges musikkhøgskole jammer hver torsdag i BokCaféen kl. 21.

Filologisk Forening: Underwurlde Metal. DJ-er for kvelden er: DJ Fordervelse, DJ Infernalsk Sengevæter og DJ Deadvard Krieg. Uglebo-kjelleren, Sophus Bugges Hus kl 18-02.

DEBATT/FOREDRAG

ONSDAG 16.

Institutt for statsvitenskap: Aktualitetssymposiet om Kina og Øst-Asia, med Helge Hveem. Aud. 7, Eilert Sundts hus kl 10.15-12.

Studentersamfundet: Onsdagsdebatten: Oljefondsetikk. Har man en moralsk plikt til å garantere høyest mulig finansiell avkastning for kommende generasjoner? Med bl.a. Erik Reinert og Ingrid Næss-Holm. U1, Eilert Sundts Hus kl. 19.

TORSDAG 17.

Studentersamfundet: Akademisk Vorspiel: Queer Theory, om Judith Butler. Glassbaren kl. 19.

Akademika: Akademisk friminutt: Prof. i Russlandstudier Pål Kolstø om sin nyeste bok: «Russland: folket, historien, politikken, kulturen» Underetasjen på Akademika Blindern kl. 12.30.

Oslo Røde Kors Studentlag: Filmvisning: «Skilpadder kan fly», om tiden rundt invasjonen av Irak. Innledende foredrag om Røde Kors sitt oppsporingsarbeid. Enkel servering. Aud. 2, Eilert Sundts hus kl. 17.15.

TIRSDAG 22.

Henologisk Forum: Foredrag med Prof. John Lundstøl: «Gjennom middelalder mot renessanse. Om ’den opplyste uvitenhet’ fra Augustin til Cusanus». Egil A. Wyller og Dagne Groven Myhren deltar også. Ragnar Frischs Aud., John Collets plass kl. 18-20.

Baha\'i Studentforening: Foredrag: «Baha\'i-studentenes situasjon i Iran: Et trossamfunn kveles sakte til stillhet». Gratis, åpent for alle. Aud. 3, Eilert Sundts hus kl. 12.15-13.15.

IDRETT

OSI Taekwondo: Fellestrening, kl. 19.30-22, Sal 5, Blindern

FREDAG 18.

OSI Taekwondo: Tematrening, kl. 19-21, Sal 5, Blindern

LØRDAG 19.

OSI Taekwondo: Egentrening, kl. 13-15, Sal 5, Blindern

OSI Taekwondo: Videregående trening, kl. 20.30-22, Sal 2C, Domus

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser. Gratis de to første gangene du møter opp. Kl. 17.30-19.15.

OSI Taekwondo: Nybegynnertrening, kl. 16-17.30, Sal 1, Blindern

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser. Gratis de to første gangene du møter opp. Kl. 19-20.45.

RELIGIØST

ONSDAG 16.

Oslo Kristelige Studentlag: Bønnefrokost på lagshuset kl. 08.30. Senere på dagen: Christian Union: In the world, but not of the world: Anger/wrath v/Luckey Steele, kl. 19.

FREDAG 18.

Norges Kristelige Studentforbund: Performance with actor Andy Smith: «The Migrant». International students are especially invited. Universitetsgt. 20 at 7.30pm.

SØNDAG 20.

Oslo Kristelige Studentlag: Nordmarkskapellet: Sportsgudstjeneste. Taler: Andrew Wergeland. Kl. 12.

MANDAG 21.

Oslo Kristelige Studentlag: Realistgruppa og SV/HF-gruppa: «Ulike tanker om kirkelig fornyelse», kl. 19.

DIVERSE

TORSDAG 17.

Amatøren: Ta med venner og kjente og møt opp på Amatøren for en trivelig kunnskapskamp. To runder à 20 spørsmål. På engelsk. Kl. 20.

Zenith: Quiz hver torsdag kl. 21. Samle sammen et lag og bli med i kampen om en gratis pizza! Vil du også holde quiz? Henvend deg i baren. Zenith kafé, Kringsjå studentby, Sognsvn. 218, kl. 21.

LØRDAG 19.

Studentersamfundet: Klinikken er Studentersamfundets faste lørdagstilbud, hvor det tilbys resepter som skal kurere både eksamensnerver og oppgaveskrekk. BokCaféen, kl. 21.

Intermedia UiO: TV-serie for NRK av Intermedia UiO, i tre episoder: Om Hannah Arendt – Del 2: Makt og ideologi. Prof. Bernt Hagtvet samtaler med dr.art. Helgard Mahrdt om Arendts tenkning og betydning for oss i dag. NRK, kl. 14.15.

MANDAG 21.

Baha\'i Studentforening: Offentlig møte: Guds største velsignelser – om «Den guddommelige vårtid». Gratis og åpent for alle. Seminarrom 120, Harriet Holters Hus kl. 17.15-18.

TIRSDAG 22.

ARES: Oslostudentenes spillforening ARES har spillkvelder hver tirsdag. 50 brettspill tilgjengelig for fri spilling og en del faste grupper spiller rollespill. Gratis adgang. RF-kjelleren, fra 17.30 og utover.

ALLE DAGER

Sosialantropologisk institutt: Kunstutstilling: «Verdenskaleidoskopet – bilder og objekter fra antropologisk feltarbeid». Fotografier og objekter fra feltarbeid.

4. april – 25. mai, Galleri Sverdrup (UB).