Hva skjer denne uken?

DIVERSE

KONSERT/TEATER

ONSDAG 2.

Studentersamfundet: TeaterNeuf setter opp forestillingen «Treats», den hadde premiere 27. mars og går t.o.m. 4.april. Stykket er et dypdykk i de mekanismene som styrer seksuell tiltrekning, og som gjør at man ikke alltid handler til sitt eget beste. Regi: Christoffer Lossius. Teaterscenen, kl. 20.

TORSDAG 3.

Studentersamfundet: Jazzjam: Studenter ved jazzlinja på Norges musikkhøgskole jammer hver torsdag i BokCaféen. Kl. 21.

Samfunnsvitenskaplig fakultetsforening: Konsert med

det nordnorske rockebandet Dunderhonning. SV-kjelleren U1. Dørene åpner kl. 19.

FREDAG 4.

Amatøren: Konsert: Furfur + Sanguine. Furfur er inspirert av band som Pink Floyd og Black Sabbath. Sanguine spiller klassisk rock med impulser fra hele rockens historie. Kl 22. cc 50,–.

Studentersamfundet: Konsert: Superfamily. Hvis du ikke har fått med deg dette bandet før, bør du gjøre det nå – om det er billetter igjen. Betong, kl 21. (Se ukas utvalgte)

DEBATT/FOREDRAG

ONSDAG 2.

Programutvalget for kunsthistorie: Kunstpause: Kunstneren Else Marie Hagen gjester Kunstpause for å snakke om sine arbeider. Hagen lager konseptuelle fotografier og videoer som tar for seg begrepene tid, romfølelse og persepsjon.

Seminarrom 6, 1. etg. P.A. Munchs hus, kl. 17.

TORSDAG 3.

Institutt for statvitenskap: Frokost med Bernt: Konflikthåndtering i Afrika. Hvilken rolle spiller den Afrikanske union (AU) og de (sub)regionale organisasjonene? Med Afrika-ekspert Karin Dokken og avd.dir. i Utenriksdepartmentet Hans Jacob Frydenlund. Aud. 7, Eilert Sundts hus, kl. 08.15-10.

Oslo Røde Kors Studentlag: Filmvisning: «Shooting Dogs». Aud 2, Eilert Sundts hus kl. 17.15. (Se ukas utvalgte)

FREDAG 4.

Studentersamfundet: Akademisk Vorspiel: C.S. Lewis som apologet. C.S Lewis skrev bøker med kristne verdier, bl.a. Narnia, men var lenge ateist. Oskar Skarsaune, prof. i kirkehistorie ved MF, gir et innblikk i hva det var som fikk Lewis til å tro igjen. Biblioteket kl. 19.

SØNDAG 6.

Senter for studier av Holocaust og livssynsminoriteter: Jon R. Kyllingstad: Kortskaller og langskaller – om raseantropologisk forskning i Norge. Konferansesalen, HL-senteret, Villa Grande kl. 14.

MANDAG 7.

Kulturutvalget ved Studentersamfundet: Utvalget arrangerer i samarbeid med fagutvalget for statsvitenskap demokratiuke 7.-11.april. «En utdøende styringsform?

Ti teser om demokrati». Med prof. Bernt Hagtvet. Aud. 7 SV-fakultetet, kl. 12.15.

Kulturutvalget ved Studentersamfundet: Forts. av demokratiuka: «Norsk demokrati – hvor står vi nå?» Med stortingspresident Thorbjørn Jagland. Storsalen, Studentersamfundet, kl. 19.

TIRSDAG 8.

Kulturutvalget ved Studentersamfundet: Forts. av demokratiuka: «Likestillingspolitikk under press. Feminisme, stat og marked». Ved Cathrine Holst (ARENA), SV-fakultetet, Aud. 2 kl. 14.15.

Kulturutvalget ved Studentersamfundet: Forts. av demokratiuka: «Elitisme som demokratisk problem – tilfellet Frankrike». U1, SV-kjelleren kl. 16.15.

IDRETT

OSI Taekwondo: Fellestrening, kl. 19.30-22., Sal 5, Blindern

OSI Taekwondo: Tematrening, kl. 19-21, Sal 5, Blindern

LØRDAG 5.

OSI Taekwondo: Egentrening, kl. 13-15, Sal 5, Blindern

MANDAG 7.

OSI Taekwondo: Videregående trening, kl. 20.30-22, Sal 2C, Domus

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser. Gratis de to første gangene. Kl 17.30-19.15.

TIRSDAG 8.

OSI Taekwondo: Nybegynnertrening, kl. 16-17.30, Sal 1, Blindern

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser. Gratis de to første gangene. Kl.19-20.45.

RELIGIØST

FREDAG 4.

Oslo Kristelige Studentforbund: Miljøuke i Forbundet: Temakveld i samarbeid med Natur og Ungdom. Universitetsgata 20, 3. etg. kl. 19.30.

DIVERSE

ONSDAG 2.

UWC Blindern: United World Colleges Blindern disker opp med vafler på RF-kjelleren. Vilhelm Bjerknes Hus, kl. 11-13.

Amatøren: Fussballturnering: Amatørens filleristede fussballbord holder på å forberede seg til nok en røff kveld. Premier til vinnerlagene! Kl. 19.30.

TORSDAG 3.

Amatøren: Ta med venner og kjente og møt opp på Amatøren for en trivelig kunnskapskamp. To runder à 20 spørsmål. På engelsk. Kl. 20.

Zenith: Quiz hver torsdag kl. 21. Samle sammen et lag og bli med i kampen om en gratis pizza! Vil du også holde quiz? Henvend deg i baren. Zenith kafé, Kringsjå studentby, Sognsvn. 218, kl. 21.

Karrieresenteret: Det arrangeres CV- og søknadskurs på Art Café, 2. etg. på Frederikke kl. 12.15-15.

LØRDAG 5.

Studentersamfundet: Klinikken er Studentersamfundets faste lørdagstilbud, hvor det tilbys resepter som skal kurere både eksamensnerver og oppgaveskrekk. BokCaféen, kl. 21.