Hva skjer denne uken?

DIVERSE

KONSERT

ONSDAG 27.

Studentersamfundet: Konsert: Folkemusikk. Musikere som elsker sin sjanger jammer opp en uhøytidelig stemning utover kvelden. BokCaféen, kl. 21.

TORSDAG 28.

Studentersamfundet: Jazzjam: Studenter ved jazzlinja på Norges musikkhøgskole jammer hver torsdag i BokCaféen. Kl. 21.

FREDAG 29.

Amatøren: Konsert: Mørk bluesrock oppå et tykt lag frenetisk livsangst er ingen hoax å spøke med. Dette er Hoaxascope! Kl. 22. cc 30,–

Informasjonsavdelingen: Lunsj med kultur: NoNameDance.

Kvaliteter ved Ibsens Hedda møter kvaliteter ved Ibsens Hedvig i samme skikkelse i en moderne danseforestilling. Vestibylen i Georg Sverdrups hus (UB), kl. 12.15-12.45.

DEBATT/FOREDRAG

ONSDAG 27.

Norsk Form: Debatt om designkritikk: Forholdet mellom design og kunst, hvordan utdanningsinstitusjonene forholder seg til kritikk som ledd i utdanningen og om fraværet av designkritikk i den norske offentligheten. Med journalist Truls Ramberg, dekan på Fakultet for design, KHiO, Halldor Gislason, og grafisk designer Fredrik E. Refsli, som skrev hovedoppgave om temaet. Norsk Form, Hausmanns gate 16, kl. 18-20.

TORSDAG 28.

Etikkprogrammet: Etikkseminaret: Arild Pedersen – Meditasjon over neo-pragmatistisk etikk. Undervisningsrom 1, Georg Sverdrups hus (UB) kl. 14.15-16.

Institutt for statvitenskap: «Frokost med Bernt» er akademiske frokostmøter ved Institutt for statsvitenskap i regi av prof. Bernt Hagtvet og masterstudent/fagutvalgsleder Anders R. Jupskås. Åpent for absolutt alle, det blir servert frokost og kaffe. Denne uka: Professor Chung-in Moon (Yonsei University, Korea) holder foredrag om forholdet mellom Nord-Korea, Sør-Korea og USA. Aud. 7, SV-fakultetet, kl. 08.15-10.00.

FREDAG 29.

Studentersamfundet: Akademisk Vorspiel: Ekspertenes rolle i rettsapparat og fengselsvesen. Espen Schaanning tar utgangspunkt i egen bok: «Makt og viten: tekster i utvalg». Biblioteket, kl. 19.

SØNDAG 2.

Senter for studier av Holocaust og livssynsminoriteter:: Ingvill Plesner holder foredrag om endringer i forholdet mellom stat og kirke, sett i lys av et minoritetsperspektiv. Konferansesalen, HL-senteret, Villa Grande kl. 14.00

MANDAG 3.

Studentersamfundet: Upop: Nyreligiøsitet i Kina. Er vi vitner til en religiøs oppvåkning i verdens mest folkerike land? Med Koen Wellens, forsker ved Norsk Senter for Menneskerettigheter. Lillesalen, kl. 19.

IDRETT

ONSDAG 27.

Amatøren: Biljardturnering. 20 kroner pr deltaker, åpen bar. Premier. Kl. 19.30.

OSI Fjell: OSI Fjell inviterer til semesterets andre fjellmøte,

Det blir presentasjon av turprogram, og foredrag ved Nils Faarlund. Biblioteket, Chateau Neuf, kl. 19.

OSI Taekwondo: Fellestrening, kl. 19.30-22., Sal 5, Blindern

OSI Taekwondo: Tematrening, kl. 19.-21., Sal 5, Blindern

LØRDAG 1.

OSI Taekwondo: Egentrening, kl. 13.-15., Sal 5, Blindern

OSI Taekwondo: Videregående trening, kl. 20.30-22., Sal 2C, Domus

TIRSDAG 4.

OSI Taekwondo: Nybegynnertrening, kl. 16.-17.30, Sal 1, Blindern

RELIGIØST

ONSDAG 27.

Oslo Kristelige Studentlag: Bønnefrokost på Lagshuset, kl. 8.30.

Oslo Kristelige Studentlag: Christian Union Matt 5:7 Merciful v/Kåre Rune, kl. 19.

FREDAG 29.

Katolsk Studentlag: Møte. Tema: «Foculare og Jesus» – felles møte mellom katolsk studentlag og focularebevegelsen. Innledere: Helga Koinegg og Astrid Bleken. Enkel servering. Katarinahjemmet, kl. 19.

SØNDAG 2.

Oslo Kristelige Studentlag: Sportsgudstjeneste, taler Magnus Gillebo. Nordmarkskapellet, kl. 12.

MANDAG 3.

Oslo Kristelige Studentlag: Realistgruppa: samling på Lagshuset. Kl. 19.

DIVERSE

TORSDAG 28.

Karrieresenteret: Det arrangeres intervjukurs, påmelding på Karrieresenteret. Rom 233, Helga Engs hus, kl. 12.15-15.

Amatøren: Quiz. Er du en ekte kunnskapsamatør? Premie til vinnerne. På engelsk. Kl. 20.

Art of Living Student Club: Free introductory sessions to the Youth

Empowerment and Skills workshop. Increase energy & eliminate stress.

Maximise your concentration level. P.A. Munchs hus room 252, at 16h.

Zenith: Quiz hver torsdag kl.21. Samle sammen et lag og bli med i kampen om en gratis pizza! Vil du også holde quiz? Henvend deg i baren. Zenith kafé, Kringsjå studentby, Sognsv 218, kl. 21.

Cinema Neuf: I anledning australsk uke på Cinema Neuf vises filmen Romper Stomper med bl.a. Russel Crowe i en av hovedrollene. Lillesalen, kl. 19.

LØRDAG 1.

Studentersamfundet: Klinikken er Studentersamfundets faste lørdagstilbud, hvor det tilbys resepter som skal kurere både eksamensnerver og oppgaveskrekk. BokCaféen, kl. 21.

TIRSDAG 4.

Art of Living Student Club: Free introductory sessions to the Youth

Empowerment and Skills workshop. Increase energy & eliminate stress.

Maximise your concentration level. P.A. Munchs hus room 252, at 16h.

ALLE DAGER

Arkitekt- og Designhøgskolen: Utstilling i Galleri AHO: Marte Aas – Screens and Hedges. Fotografier. Hverdager kl 8-16, utstillingen varer t.o.m 21. mars.