Hva skjer denne uken?

DIVERSE

KONSERT

ONSDAG 13.

Studentersamfundet: Akustisk i BokCaféen: Johnny Hide, også kjent som en av grunnleggerne i Number Seven Deli, spiller fengende gitarbasert pop. Fri entré. Betong, kl. 20.

Norges musikkhøgskole: Bylyder: Oslo Camerata. Fiolinistene Øyvind Bjorå og Henning Kraggerud framfører Louis Spohrs musikk. Ledet av Stephan Barratt-Due. Studenter/barn kr. 40 (forhåndssalg)/50 (i døra), honnør 120, full pris 150. Nachspiel på BokCaféen etter konserten. Lindemansalen kl.19.30.

TORSDAG 14.

Studentersamfundet: Jazz jam: Studenter ved jazzlinja på Norges musikkhøgskole jammer hver torsdag i BokCaféen. Kl. 21.

FREDAG 15.

Amatøren: Rockekveld med Urørt-bandene Shoot the Breeze og Barbarian Twins. Kl 22., cc 30,–

Studentersamfundet: Nybrott: Howl. Kåret til Ukas Urørt av P3 og spiller også på By:larm. Klubbscenen, kl. 20.

Informasjonsavdelingen: Lunsj med kultur: Jazz med Espen Eriksen trio.

Pianisten og komponisten Espen Eriksen spiller melodisk originalskrevet jazz. Medvirkende: Lars Tormod Jenset på bass og Andreas Bye på trommer. Vestibylen i Georg Sverdrups hus (UB) kl. 12.15-12.45 – café fra kl. 11.45.

SØNDAG 17.

Universitetets symfoniorkester: Tine Thing Helseth og Universitetets

symfoniorkester spiller Arutiunians trompetkonsert. Se ukas utvalgte. Universitetets aula kl. 19:30.

DEBATT/FOREDRAG

ONSDAG 13.

Studentersamfundet: Onsdagsdebatt: Alternativ medisin. Hvorfor er mange villige til å bruke alternativ medisin? Hvordan har dette i de senere år utfordret den etablerte skolemedisinen? Betong, kl.19.

TORSDAG 14.

Institutt for statsvitenskap: «Frokost med Bernt» er akademiske frokostmøter i regi av prof. Bernt Hagtvet og masterstudent/fagutvalgsleder Anders R. Jupskås. Åpent for absolutt alle, det blir servert frokost og kaffe. Denne uka: Forfatter Ivo de Figueiredo snakker om Henrik Ibsens samfunnssyn. Auditorium 3, Eilert Sundts hus, kl.08.15-10.

Samarbeidsnettverk for Kvinner i Alkohol og Narkotikaspørsmål (SKAN): Konferanse: «Hverdagsutfordringer kvinner og alkohol – konsekvenser for familie og arbeidsliv». Se www.fmr.no for mer info. Kl 8.30-15.30.

Studentersamfundet: Foredrag: Tariq Ali – Krig og krise: om konfliktene i Afghanistan og Pakistan. Marte Michelet leder møtet. Betong, kl. 17.30.

Etikkprogrammet: Etikkseminar medvirkende Stein Bråten. Om spedbarn, speilnevroner og altruisme – tidligere enn noen hadde ventet. Rådsalen (Adm.bygningen, 10.etg) kl. 14.15-16.

FREDAG 15.

Studentersamfundet: Akademisk vorspiel: Hegel, om hans mest kjente motsetningspar: herren og trellen. Hvordan gir arbeid mennesket muligheten til å søke ut av seg selv? Biblioteket, kl. 19.

SØNDAG 17.

Senter for studier av Holocaust og livssynsminoriteter: Terje Emberland holder foredrag om NS i Norge før 1940, i forbindelse med debattene som raste i høst vedrørende Arvid Brynes bok «Vi sloss for Norge». Konferansesalen, HL-senteret, Villa Grande kl. 14.00

MANDAG 18.

Studentersamfundet: Upop-aften: Tarot & Kabbalah. Andreas N. Bjørndal har drevet med kabbala i 25 år og holder foredrag om bl.a. forholdet mellom tarot og kabbala og deres fundamentale prinsipper. Lillesalen, kl.19.

IDRETT

OSI Taekwondo: Fellestrening, kl. 19.30-22., Sal 5, Blindern

OSI Taekwondo: Tematrening, kl. 19.-21., Sal 5, Blindern

LØRDAG 16.

OSI Taekwondo: Egentrening, kl. 13.-15., Sal 5, Blindern

MANDAG 18.

OSI Taekwondo: Videregående trening, kl. 20.30-22., Sal 2C, Domus

TIRSDAG 19.

OSI Taekwondo: Nybegynnertrening, kl. 16.-17.30, Sal 1, Blindern

DIVERSE

TORSDAG 14.

Art of Living Student Club: Free introductory sessions to the Youth Empowerment and Skills workshop. Increase energy & eliminate stress. Maximise your concentration level. P.A. Munchs hus room 252, at 16h.

Amatøren: Quiz. Er du en ekte kunnskapsamatør? Ta med venner og vær en amatør! På engelsk. Kl 20.

LØRDAG 16.

Studentersamfundet: Klinikken er Studentersamfundets faste lørdagstilbud, hvor det tilbys resepter som skal kurere både eksamensnerver og oppgaveskrekk. BokCaféen, kl. 21.

TIRSDAG 19.