DU _FÅR_ INGEN BEDRE: Ingen vil ha gratis vaniljecola i Blinderns kantiner. Likevel vil ikke Coca–Cola Norge betale oss for å drikke den.

Vaniljeterror

Publisert Sist oppdatert

Vi spør: Stein Rømmerud, informasjonssjef i Coca-Cola Norge

– Hva i alle dager tenkte dere på da dere ville prøve å selge oss vaniljecola?

– Vanilla Coke er en av de beste lanseringene vi har gjort noensinne. Vi solgte to millioner liter i desember, bare vanlig Coca-Cola solgte mer. Men den er jo ment som en nisjebrus da, på samme måte som julebrus.

– Jeg tror jeg har skjønt salgsstrategien: Den er så vond at vi må løpe og kjøpe en vanlig cola etterpå for å kvitte oss med vaniljesmaken?

– Det får stå for din regning hvis du synes den er vond. Men den er uvant, og må prøves flere ganger.

– Har du egentlig smakt den?

– Selvfølgelig. Den blir bedre og bedre for hver gang. Men en ting som er veldig viktig er å drikke den iskald.

– Du påstår at den er populær, men det flyter av forlatte gratisflasker med vaniljecola over hele Blindern?

– Dette var nytt for meg. Jeg vil anbefale de som ikke liker den å kjøpe seg en ny. En som er iskald.

– Blir det neste at dere betaler oss for å drikke skvipet?

– Jeg forstår ikke hva du mener. Men i februar deler vi ut gratis smaksprøver, for å gi flere muligheten til å bli kjent med denne uvante, men helt nye og spennende brusen.

– Vil du vurdere din stilling etter dette?

– Ha ha. Nei, hva har det med saken å gjøre?

Powered by Labrador CMS