Hva skjer denne uken?

DIVERSE

KONSERT

ONSDAG 3.

Norges musikkhøgskole: Mastergradskonsert med Elsabé Louw, sang. Levinsalen kl. 18.

Studentersamfundet: Nybrott: Enorma Sass + Go Fandango. Klubbscenen kl. 21, cc 50,–/30,–

Studentersamfundet: Operapub. Elever fra NMH underholder med kjente og ukjente operaperler i en avslappet og uhøytidelig setting. Bokkafeen kl. 21.

TORSDAG 4.

Norges musikkhøgskole: Mastergradskonsert med Karin Marika Felicia Dahlbäck, cello. Levinsalen kl. 19.30.

Norges musikkhøgskole: Jazz i 2. hus. Auditoriet kl. 18.

FREDAG 5.

Lunsj med Kultur: Jazzvariasjoner. Espen Eriksen, piano og Gunnar Halle, trompet gjør jazzversjoner av gamle og nye pop- og rockelåter. Vestibylen i Georg Sverdrups hus (UB), Blindern kl. 12.15-12.45. Kafé fra 11.45.

Amatøren: Siv Sperati & the Chamberettes + Kristine Marie Aasvang. Amatøren, Sogn, kl. 20.30, cc 50,–.

Norges musikkhøgskole: Orkesterkonsert. Lindemansalen kl. 19.30, cc 100,–/50,–

Frokostkjelleren: Julekonsert med Gledeskoret Ju§titia. Ju§titia synger julen inn på Frokostkjelleren kl. 19.

LØRDAG 6.

Studentersamfundet: DJ Grandmaster Flash (US) – The Turntable Legend. Betong kl. 21, cc 150,–/100,– + bill. avgift.

Norges musikkhøgskole: Folkemusikkstudenter og lærere ved Norges musikkhøgskole inviterer til førjulskonsert og dans. Lindemansalen og Levinsalen kl. 19, cc 100,–/50,–

SØNDAG 7.

Norges musikkhøgskole: Mastergradskonsert med Kristine Tjøgersen, klarinett. Levinsalen kl. 17.

MANDAG 8.

Norges musikkhøgskole: Mastergradskonsert med Moa Bromander, fløyte. Levinsalen 12.30.

TIRSDAG 9.

Norges musikkhøgskole: Mastergradskonsert med Julius Pranevicius, horn. Lindemansalen kl. 19.30.

Studentersamfundet: Konsert med The Game (US). Betong kl. 21, cc 400,–/350,–.

DEBATT/FOREDRAG

Institutt for allmenn- og samfunnsmedisin: Anniversary Seminar – International Community Health Master Program 10 years: Important research partners from Gambia, Sudan, Pakistan and Palestine will talk about health research in a globalized world. Georg Sverdrups building, aud. 1, 09.30-12.

TORSDAG 4.

Det samfunnsvitenskapelige fakultet: «Frokost med Bernt» er akademiske frokostmøter i regi av prof. Bernt Hagtvet og stipendiat Anders R. Jupskås. I dag: Har tiden rent ut for en tostatsløsning i Midtøsten? Aud. 7 i Eilert Sundts hus kl 08.15-10.

LØRDAG 6.

Universitetet i Oslo: Global oppvarming – mulige årsaker. Gamle Festsal, Urbygningen, Universitetet, Karl Johans gt. kl. 12.15-14.

IDRETT

FREDAG 5.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver fredag kl. 17-19, sal UA, Domus Athletica.

MANDAG 8.

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser. Gratis de to første gangene du møter opp. Kl. 17.30-19.15.

OSI Dans: Salsapub med nybegynnerkurs den første timen. Gratis inngang. Art Café kl. 18-21.

TIRSDAG 9.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver tirsdag kl. 19-20.30, sal UA, Domus Athletica.

OSI Dans: OSI Dans arrangerer tradisjonell grøtfest. Pris: 50 kr. Helga Engs hus kl. 19.

DIVERSE

ONSDAG 3.

Uglebo: Quiz. Dann et lag på maks seks personer og bli med! Uglebo kl. 19-02.

Frokostkjelleren: Eksamensfest 3. avdeling. Lei av obligasjonsrett og selskapsloven? Frokostkjelleren har DJ og alle rettigheter i baren, samt den gode stemningen du kjenner fra eksamensfestene! Nå finnes det ingen unnskyldninger for å ikke møte opp! Frokostkjelleren kl. 18 (20 år).

Norsk Design- og Arkitektursenter: NuNordisk RapBattle ’08. En helaften med unge, aktive, uredde og innovative arkitekter/designere fra Island, Finland, Danmark og Norge. DogA Norsk Design- og Arkitektursenter i Hausmanns gate 16 i Oslo kl. 19.

TORSDAG 4.

Karrieresenteret: Jobbsøkerkurs. Art Café, 2. etasje i Frederikke-bygningen fra kl. 12.15-15.00.

Filologisk forening: Kafé Uglemor holder åpent. Vafler og kaffe med mer fra 12-16.

Amatøren: Form et lag og spill i den berømte og beryktede Amatørenquizen. Billig pils og real kunnskapskonkurranse på engelsk. Sogn studentby kl. 20.

FREDAG 5.

Uglebo: Fredagspub. Uglebo, Det humanistiske fakultet. Kl. 18-02.

Kjeller’n: Semestersluttfest. Kjelleren i Helga Engs hus kl. 17.

Samfunnsvitenskapelig Fakultetsforening: Amnesty Small Places Tour presenterer lunsjkonsert med Lars Lillo-Stenberg. U1 kl. 12.00 presis, dørene åpner kl. 11.

h4>MANDAG 8.

Frokostkjelleren: Eksamensfest 2. avdeling. Endelig ferdig! Siste avdeling ut er ferdig med eksamen, her blir det feiring når DJ’ene sørger for at du danser ut i de små timer! Frokostkjelleren kl. 18.

TIRSDAG 9.

Studentersamfundet: Quiz. Stor-sprikende vanskelighetsgrad og interessante hæ-opplevelser. Biblioteket kl. 20.

ARES Oslostudentenes spillforening: Spillkveld. 50 brettspill tilgjengelig for fri spilling og en del faste grupper spiller rollespill. Du trenger ikke kjenne til spill. Gratis adgang. RF-kjelleren (Vilhelm Bjerknes hus) fra 17.30 og ut kvelden.

»>

FREDAG 12.

Amatøren Julefest, semesterets siste fest. Amatøren, Sogn.