Hva skjer denne uken?

Annet

Idrett

Torsdag 24.

OSI Taekwondo: Kamptrening for alle. Sal 5, Blindern Athletica kl.19.30-22.

OSI Rugby: Vintertrening, Kunstgressbanen, Domus Athletica kl 17.30-19.

Fredag 25.

OSI Taekwondo: Konkurransetrening. Sal 5, Blindern Athletica kl. 19-21.

Mandag 28.

OSI Taekwondo: Trening for viderekomne. Sal 2c, Domus Athletica kl. 20.30-22.

Tirsdag 29.

OSI Taekwondo: Trening for nybegynnere. Sal 1, Blindern Athletica kl.16-17.30.

OSI Jujutsu: Nybegynnertrening, Sal UA, kl. 17- 19.

Konsert

Onsdag 23.

Amatøren: Kavaleriet + The Samuel Jackson Five. Rocka sørlandsviser og instrumental postrock. Gratis inngang! Kl. 22.

Norges musikkhøgskole: Onsdagsserien, «Romantikk og tango», Magnus Løberg Loddgard, klaver Levinsalen kl. 18.

Studentersamfundet: Akustisk i BokCaféen: Cold Mailman varmer i BokCaféen, kl 20. Fri entré.

Torsdag 24:

Norges musikkhøgskole: Musikkhøgskolens lunsjkonsert, Unni Skogvang, klaver. Levinsalen kl. 12.05.

Fredag 25.

Amatøren: Now We've Got Members + Wolfgang Pop + Schnabelkäse. Tre band spiller opp til dans på Amatørens bursdag. En herlig blanding av rock, pop, disco, balkanrytmer, blues og prog. Kake for de første 20 besøkende! Gratis inngang. NB: tidlig konsertstart! Kl. 21.

Norges musikkhøgskole: «Jazz i 1. hus». Jazz- og pedagogikkstudenter spiller selvkomponert musikk for et stort sammensatt ensemble. Lindemansalen kl. 18.

Norges musikkhøgskole: «Jazz i 2. hus» Klassisk Jazz.Musikkhøgskolens mini-storband og musikere fra Jazzin' Babies under ledelse av Bent Persson. Auditoriet kl. 20.

Lørdag 26.

Amatøren: Panzerpappa. Oslos triveligste progband feirer sitt eget 10-årsjubileum på Amatøren. Gratis inngang! Kl. 22.

Norges musikkhøgskole: Orkesterkonsert. Per Flemström, fløyte, Ole Kristian Ruud, dirigent. Musikkhøgskolens symfoniorkester. Lindemansalen kl. 15.

Norges musikkhøgskole: Mastergradskonsert. Amanda Lindqvist, fiolin. Levinsalen kl. 18.

Søndag 27.

Amatøren: Quarter Past. Fabelaktig jazzband får bort den verste bakrusen. Gratis inngang! Kl. 21.

Norges musikkhøgskole: Orkesterkonsert. Per Flemström, fløyte, Ole Kristian Ruud, dirigent. Lindemansalen kl. 18.

Mandag 28.

Norges musikkhøgskole: «Avreise – hjemkomst». Kollegakonsert. Aline Nistad, trombone, Terje Winge, orgel, Frøydis Ree Wekre, horn, Wolfgang Plagge, klaver, Annar Follesø, fiolin, Halgeir Schiager, orgel, Dagfinn Rosnes, innledning. Lindemansalen kl. 18.

Norges musikkhøgskole: Mastergradskonsert. Unni Skogvang, klaver, Hildegunn Hovde, sang. Levinsalen kl 18.

Norges musikkhøgskole: Hardkår på Belleville. Lærere og studenter fra jazzlinja og folkemusikklinja spiller sammen. Konserten er resultatet etter en prosjektuke på tvers av sjangrene. Belleville kl. 21.

Tirsdag 29:

Norges musikkhøgskole: Stipendiatkonsert. Sigurd Imsen, barokkfiolin og hardingfele, Gunnar Hauge, cello, Christian Kjos, cembalo. Lindemansalen kl. 19.

Debatt/foredrag

Onsdag 23.

Studentersamfundet: Onsdagsdebatten: Politisk islam. Med blant andre rebellakademiker Mathias Gardell, forfatter av den kontroversielle boken «Bin Ladin i våra hjärtan: globaliseringen och framväxten av politisk islam». Betong kl. 19.

Torsdag 24.

Studentersamfundet: Foredrag: Enhjørninger, griffer, basilisker og andre fabeldyr. Jan P. Syses sal kl. 18.

Fredag 25.

Studentersamfundet: Foredrag: Akademisk vorspiel: Slik det egentlig ikke var: postmodernismen i historiefaget. Med Erling Sandmo. Biblioteket kl. 19.

Tirsdag 29.

SUM: Seminar, Peder Anker (UiO) Orientalism Norwegian Style: A History of Deep Ecology Senter for Utvikling og Miljø (SUM), Sognsveien 68, Seminarrom, 4.etg.

SUM: U-landsseminar: «FN-reform – forbedring også for fattige nasjoner? Medarrangører: FN-sambandet og FN studentforum.

Lars Petter Henie, underdirektør for FN-seksjonen ved Utenriksdepartementet.

Line Hegna, informasjonsansvarlig ved UNDPs nordiske kontor.

Nils Butenschøn, førsteamanuensis ved Senter for Menneskerettigheter.

Kari Solholm, generalsekretær i FN-sambandet (ordstyrer).

Auditorium 7, SV-bygg, Blindern, kl. 17.15 – 18.45.

Annet

Torsdag 24.

Amatøren: Jubileumsquiz: De aller beste spørsmål fra de siste årene! Kl. 20.