(Arkivfoto: Brian Olguin)

Annonserer i Guitar Hero

BI går nye veier for å tiltrekke seg flere studenter.

Publisert Sist oppdatert

Handelshøyskolen BI har denne våren gjennomført det som skal være en av tidenes største norske satsinger på annonsering inne i dataspill, skriver Dagens Næringsliv. I flere populære spill til Xbox 360 og pc, som for eksempel «Guitar Hero», «Need for Speed», «Pro Evolution Soccer» og «NHL 09», har spillerne kunnet se BI-logoer med slagordet «Tyngden du trenger» på reklameskilt langs scenene og banene. Totalt har BI satt av 70 prosent av markedsføringsbudsjettet på 40 millioner kroner til annonsering i digitale kanaler.

– En av verdiene til BI er å være innovativ som utdanningsinstitusjon, og det prøver vi å gjenspeile i kommunikasjonen vår, sier markedsdirektør Erik J. Mehl ved BI til Dagens Næringsliv.

– Vi er ikke alltid interessert i å være prøveklut, men vi er interessert i å være tidlig ute, noe som ofte gir stor oppmerksomhet, sier Mehl som samtidig er klar på at ikke alle typer spill er aktuelle som annonseringskanaler.

– Vi har vært veldig selektive i spillene vi har valgt å være tilstede i. Skytespill og negative ting er helt utelukket. Bilspill og sportspill har vært godt egnet for denne kampanjen.

Powered by Labrador CMS