Hva skjer denne uken?

Idrett

Diverse

TORSDAG 1.

Seksjon for medisinsk etikk:Åpent møte om etikk og stamcelleforskning. Aud. 1, UB, kl. 13-17.

TIRSDAG 5.

Baha'i studentforening: «Ordets hav» – inspirerende lesninger fra verdens hellige skrifter og tradisjoner. Nedsenk deg i ordenes hav for å kunne løse dets mysterier. Gratis og åpent for alle. Seminarrom 120, Harriet Holters Hus, kl. 17.15-18.

Debatt

ONSDAG 31.

Juss-Buss' innvandringsgruppe og Rettspolitisk forening: Familieliv for de rike? Studenter og andre med lav inntekt vil få store vanskeligheter med å få ektefeller, samboere og barn til Norge på familiegjenforening. Hvis forslaget til ny utlendingslov vedtas, vil underholdskravet i familiegjenforeningssaker strammes kraftig inn. Vil bare de mest ressurssterke få rett til familieliv? Frokostkjelleren, Det juridiske fakultet, kl. 19.

Foredrag

ONSDAG 31.

Oslo Studenter mot EU: Foredrag: Reformtraktaten – EU-grunnloven i forkledning? Auditorium 5. Eilert Sundts Hus / SV-fak Blindern, kl. 12.15.

TORSDAG 1.

Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo: Gjesteforelesning: Gerd Tinglum foredrar om farge. Mer informasjon på www.aho.no. AHOs store auditorium, kl.13-14.30.

FREDAG 2.

Institutt for musikkvitenskap: Tyrkisk hip hop og transnasjonal musikk: Åpne gjesteforelesninger med Thomas Solomon (UiB). ZEB-bygget, kl. 12.15-14.

Institutt for musikkvitenskap: «Whose Hybridity? Whose Diaspora? Agency and Identity in Transnational Musics». ZEB-bygget, kl. 15.15-17.

Fest

ONSDAG 31.

UV: Halloween party. Cc: 30 kr. Come as you are or dress up in a costume! Painsolution and quiz. UV, Kjeller`n, kl. 19.

TORSDAG 1.

Fredrik: Semesterets 2. samfunnsøkonomifest er her! Quiz fra 19.30-21 (rikelig med pauser) og vi holder ut til kl 2. Hvert fall. U1, kl. 19.

Konsert

ONSDAG 31.

Norges musikkhøgskole: Onsdagsserien: Sanger fra Latvia og Russland. Levinsalen, kl. 18.

Det Norske Studentersamfund

ONSDAG 31.

Kulturutvalget: Onsdagsdebatten: Reklame i det offentlige rom. Betong, kl. 19.

Bokcaféen: Folkemusikken tar over BokCaféen med sine muntre toner og avslappende jamming. Bokcaféen, kl. 20.

Teater Neuf: Teater Liksom spiller Micetro. Lillesalen, kl. 20.

TORSDAG 1.

Cinema Neuf: Film: Ascenseur pour l'echafaud / Heisen til skafottet. Lillesalen, kl. 19.

Bokcaféen: Forfatteraften: Mattis Øybø. Aktuell med sin andre roman «Ingen er alene.» Bokcaféen, kl. 20.

Bokcaféen: Jazz-jam. Studenter ved jazzlinjen på Norges Musikkhøgskole arrangerer jam i hver torsdag. Bokcaféen, kl. 21.

FREDAG 2.

Biblioteket: Akademisk vorspiel: Foucault. Biblioteket, kl. 19.

Konsertforeningen Betong: Screamfest '07. Betong, kl. 20.

LØRDAG 3.

Konsertforeningen Betong: Screamfest '07. Betong, kl. 20.

MANDAG 5.

Kulturutvalget: Upop-aften: Mannen. Lillesalen, kl. 19.

TIRSDAG 6.

Cinema Neuf: Film: Ladri di biciclette / Sykkeltyvene. Lillesalen, kl. 19.

Religiøst

OKSL:Bønnefrokost.Lagshuset, kl. 8.30.

OKSL: Christian Union.Lagshuset, kl. 19.

TORSDAG 1.

Katolsk Studentlag: Midtøsten, Israel og Palestina. Ved biskop Ole Christian Kvarme. Servering fra 18.30. Alle velkommen! Katarinahjemmet, kl. 18.30.

TORSDAG 18.

Katolsk Studentlag: Studentmesse. Ved pater Arnfinn Haram. Katarinahjemmet, kl. 21.

FREDAG 2.

OKSL: Lunsjsamling SV/HF. Harriet Holters hus, rom 134, kl. 12.15.

SØNDAG 4.

OKSL: Sportsgudstjeneste. Nordmarkskapellet, kl. 12.

TIRSDAG 5.

OKSL: Musikkhøgskolegruppa.Lagshuset, kl. 18.30

Idrett

TORSDAG 1.

OSI Taekwondo: Kamptrening for alle. Sal 5, Blindern Athletica kl.19.30-22.

FREDAG 2.

OSI Taekwondo: Trikstrening for alle. Sal 5, Blindern Athletica kl.

19.00 – 21. NB! Påmelding for denne treningen. Kontakt

Anjasp|a|admin.uio.no om interessert.

MANDAG 5.

OSI Taekwondo: Trening for viderekomne. Sal 2c, Domus Athletica kl. 20.30-22.

TIRSDAG 6.

OSI Taekwondo: Trening for nybegynnere. Sal 1, Blindern Athletica kl.16-17.30.

Diverse

ONSDAG 31.

ARES: Spillkveld med; brettspill, rollespill, kortspill, mineatyrspill og strategispill. Tirsdager på Blindern, Wilhelm Bjerknes hus, onsdager på Bjølsen Sarpsborgsgaten 7, og mandager på Bislet Pilestredet 52 i samfunnet. Vi begynner på alle steder kl. 18.

Samfunnsøkonomene: Aksjon: «Nabobarn i nød».

TORSDAG 1.

Oslo Røde Kors Studentlag: GRATIS førstehjelpskurs. Her vil en instruktør fra Røde Kors holde et fire timers langt kurs i førstehjelp. Vet du hva som skal til for å redde et liv? Vet du hva du skal gjøre i en nødssituasjon? Kom for en oppdatering. Påmelding til tinewi|a|gmail.com. Chateau Neuf.

FREDAG 2.

Informasjonsavdelingen: Oslo-Filharmonien: Klassiske perler. Georg Sverdrupshus, kl. 12.15-12.45 – kafé fra kl. 11.45.