Hva skjer denne uken?

DIV. ARRANGEMENTER

KONSERT

ONSDAG 4.

Norges musikkhøgskole: Musikkhøgskolens onsdagskonsert. Program: «Før leggetid» Vuggeviser og barnesanger. Levinsalen kl. 18.

Studentersamfundet: Operapub. Elever fra NMH underholder med kjente og ukjente operaperler i Bokkafeen kl. 21.

TORSDAG 5.

Studentersamfundet: Nybrott: Tvang + Dunderhonning. Klubbscenen kl. 21, cc 50,–/70,–

Studentersamfundet: Jazzjam. Studenter fra NMH spiller jazz i Bokkafeen kl. 21.

Norges musikkhøgskole: Lunsjkonsert. Prokofiev og Sibelius: Fiolinkonsert. Levinsalen kl. 12.05.

Samfunnsvitenskapelig Fakultetsforening: Konsert med Casiokids under SV-dagene. U1 (kjellerlokalet på Det samfunnsvitenskaplige fakultet), dørene åpner kl. 19, cc 70,–

FREDAG 6.

Lunsj med Kultur: Barokktrio: Musikk fra den tidlige barokkens Italia og England med ukjente «hits». Det blir heftig og virtuos italiensk barokk, mens den engelske er mer folkelig. Georg Sverdrups hus (UB), Blindern kl. 12.15-12.45. Kafé fra 11.45.

Norges musikkhøgskole: Studenter med opera som valgemne presenterer «The Rake’s Progress» av Igor Stravinskij. Lindemansalen kl. 19.30.

LØRDAG 7.

Studentersamfunet: Fest: Casiokids + Bajass: dj team. Gamle casiosynther, ballonger, popmelodier og skyggeteater er bare en liten del av hva Casiokids har å by på. Klubbscenen kl. 21, cc 85,–/45,– + bill. avgift ved forhåndssalg, 100,–/60,– i døra.

MANDAG 9.

Norges musikkhøgskole: Aargangskonsert. Program: «Pappa Haydn». Haydn markeres med hammerklaver, sang og fløyte. Levinsalen kl. 18.

TIRSDAG 10.

Studentersamfundet: Konsert med Supersuckers (US) og Nashville Pussy (US). Rock'n'roll kontroll! To av USAs mest sagnomsuste, kick-ass, x-rated, rett fram rock'n'roll band de siste 10-20 årene byr seg frem på Betong! Kl. 20, cc 200,–/150,–

DEBATT/FOREDRAG

ONSDAG 4.

Studentersamfundet: Onsdagsdebatten: Den nye prostitusjonsloven – Kan det nye forbudet mot å kjøpe sex virke mot sin hensikt? Betong kl. 19.

Uka på Blindern: Foredrag av krigshelten Gunnar «Kjakan» Sønsteby. Norges høyest dekorerte borger forteller om kampen for et fritt Norge. Blindern Studenterhjem kl. 18.30.

TORSDAG 5.

Samfunnsvitenskapelig fakultet: «Frokost med Bernt» er akademiske frokostmøter i regi av prof. Bernt Hagtvet og stipendiat Anders R. Jupskås. I dag: Arne Næss: Norges fremste offentlig intellektuelle siste halvdel av 1900-tallet? Aud 7 i Eilert Sundts hus kl 08.15-10.

Universitetet i Oslo: Petroleumsdagen 2009. En faglig møtearena for studenter, forskere og andre interesserte og petroleumsindustrien med fag og tematikk i fokus. Georg Sverdrups hus kl. 08.45-18.00.

MANDAG 9.

Studentersamfundet: Upopulær Aften: Mayakalenderen – Er dommedagen nær? I følge Mayakalenderen vil vårt liv som vi kjenner det ende 21.12.2012. Lillesalen kl. 19.

TIRSDAG 10.

Realistforeningens jubileumskomité: Debatt om moderne evolusjonsteori og menneskesinnet – Evolusjonspsykologi: Naturvitenskapelig overmot eller nytt vitenskapelig fundament? Aud. 1, Vilhelm Bjerknes hus kl. 18.

IDRETT

TORSDAG 5.

OSI Kendo: Nybegynnerkurs hver torsdag kl. 17.15-19.30, sal 5, Blindern Athletica.

OSI Kung Fu: Trening for nybegynnere hver torsdag kl. 20.30-22, sal 2C, Blindern Athletica.

OSI Taekwondo: Fellestrening hver torsdag 19.30-21.15 i sal 5, Blindern Athletica.

FREDAG 6.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver fredag kl 17-19, sal UA, Domus Athletica.

MANDAG 9.

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser.

Gratis de to første gangene du møter opp. Kl 17.30-19.15.

OSI Kendo: Nybegynnerkurs hver mandag kl. 19.15-21, sal 5, Blindern Athletica.

OSI Kung Fu: Trening for nybegynnere hver mandag kl. 19.00-20.30, sal 4, Blindern Athletica.

TIRSDAG 10.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver tirsdag kl. 19-20.30, sal UA, Domus Athletica.

OSI Taekwondo: Grunntrening hver tirsdag 16.00-17.30 i sal 4, Blindern Athletica.

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser.

Gratis de to første gangene du møter opp. Kl. 19.00-20.45.

DIV. ARRANGEMENTER

ONSDAG 4.

SV-dagene: Flaut å vite-Quiz. U1 (kjellerlokalet på Det samfunnsvitenskaplige fakultet), dørene åpner kl. 17, quizen starter kl. 19.

Uglebo: Quiz. Dann et lag på maks seks personer og bli med! Uglebo kl. 19 – 00.

TORSDAG 5.

MØNA Filmklubb: MØNA Filmklubb (Midtøsten og Nord Afrika studiet)

er i gang igjen. I dag: Filmen «Offside». Nina Zandjani innleder, gratis kaffe og kaker. Aud. 2, Sophus Bugges hus kl. 18.

Amatøren: Form et lag og spill i den berømte og beryktede Amatørenquizen. Billig pils og real kunnskapskonkurranse på engelsk. Sogn studentby kl. 20.

FREDAG 6.

Realistforeningens jubileumskomité: Evolusjonsfest i RF-kjelleren.

Man er velkommen til å kle seg som hvilket som helst ledd innen evolusjonen, fra børstemark til slapp student, kanskje du vil uforske din indre ape? Premiering av beste kostyme. RF-kjelleren kl. 18.59.

SV-dagene: Trafikklysfest. Kom i den fargen som beskriver din sivilstatus. U1 (kjellerlokalet på Det samfunnsvitenskaplige fakultet), dørene åpner kl. 17.

Uglebo: Fredagspub. Uglebo er en liten og koselig kjeller i Sophus Bugge Hus hvor det er en avslappet stil og god musikk. Det humanistiske fakultet, kl. 18-02.

Kjeller’n: Fredagspub med quiz. Kjelleren i Helga Engs hus kl. 17.

MANDAG 9.

Karrieresenteret: Intervjukurs. Art Café, 2. etasje i Frederikke-bygningen fra kl. 12.15-15.00.

TIRSDAG 10.

Karrieresenteret: Jobbsøkerkurs. Art Café, 2. etasje i Frederikke-bygningen fra kl. 12.15-15.00. Kurspåmelding til alle kurs på Karrieresenteret eller på tlf 22 85 32 52.

Studentersamfundet: Quiz. Stor-sprikende vanskelighetsgrad og interessante hæ-opplevelser. Biblioteket kl. 20.

Filologisk forening: Kafé Uglemor holder åpent. Vafler og kaffe med mer fra 12-16.