Universitas søker daglig leder!

Vil du ha en spennende og utfordrende jobb i Norges største studentavis? Som daglig leder i Universitas får du muligheten til å forvalte millionbudsjett og videreutvikle en viktig ideell mediebedrift!

Universitas er Norges største studentavis. Avisen har et ukentlig opplag på 12.000 og utgis en gang i uken gjennom studieåret, samt på nett. Redaksjonen består av rundt 40 medarbeidere.

Som daglig leder i Universitas får du et unikt innblikk i mediebransjen samtidig som du får både økonomisk ansvar og personalansvar. Vi søker en strukturert, løsningsorientert og ryddig person. Det er en fordel å være utadvendt, analytisk og ha god virksomhetsforståelse.

Universitas har en årlig omsetning i underkant av 4 millioner kroner, og daglig leder er ansvarlig for å utarbeide budsjetter, søke støtte om finansiering, samt bokføre den daglige driften løpende. Stillingen krever selvstendig arbeid og evne til å foreta økonomiske prioriteringer fortløpende.

Daglig leder skal ivareta og utvikle de administrative og økonomiske rutinene i Universitas, og har personalansvar for annonsemedarbeidere og utviklere. I den daglige driften samarbeides det også tett med ansvarlig redaktør. Daglig leder er ansvarlig for lønnsutbetalinger og bokføring av bilag i samarbeid med regnskapsfører. I rollen ligger også et ansvar for å rapportere jevnlig til Universitas sitt styre.

Daglig leder skal også jobbe med synliggjøring av Universitas som merkevare og utføre andre administrative oppgaver ved behov.

Kvalifikasjoner:

• Vi ønsker at du har høyere utdanning eller relevant erfaring.

• Du har relevant erfaring innen økonomiarbeid, organisasjonsarbeid eller tilsvarende.

• Du er motivert for en stilling med stort ansvar og mulighet til å skape din egen

arbeidshverdag.

• Du har forståelse og interesse for mediebransjen.

• Du har gode samarbeidsevner og generelle IT-kunnskaper.

Stillingen er en 2-årig åremålsstilling og arbeidstid er fleksibel.

Ønsket tiltredelse: 1. november

Søknad med CV sendes på mail til postmottak@universitas.no. Eventuelle referanser vil forespørres etter intervju.

Søknadsfrist: 13. september.

Spørsmål om stillingen kan rettes til daglig leder Simen Eriksen Hustoft på e-post: simen.eriksen@universitas.no eller tlf: 482 36 713