Universitas trenger flere ansatte

Universitas søker journalister, fotografer og uttegnere.

Universtias:

• Opplag på 17 000
  • Kommer ut ukentlig i studentsemeteret
  • 34 årlige utgaver
  • Dekker studentrelaterte saker ved Studentsamskipnaden i Oslo

Tidligere erfaring er en fordel, men ingen betingelse. Det er viktigere at du har vilje til å st på hardt, samt at du har gode idéer til hvordan vi kan gjøre avisen bedre. Arbeidet er betalt.

En søknad må inneholde en CV, noen ord om hvorfor vi har buk for akkurat det, fem forslag til saker du gjerne vil skrive/ta bilde av, samt arbeidsprøver – gjerne lager for anledningen.

Skrivende journalister bes presisere hvilke stoffområder de har lyst til å arbeide med, selv en journalist gjerne må skrive i alle avdelinger om ønskelig.

Universtias prøver etter beste evne å dekke alle lærerinstitusjonene i Studentsamskipnaden i Oslo jevnt. For å gjøre dette trenger vi hjelp fra institusjonenes studenter. Derfor legger vi alltid ekstra merke til søknader som kommer fra UiO-fakulteter utenfor Blindern samt Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo, BI Nydalen, Kunsthøgskolen i Oslo, Norges idrettshøgskole, Norges Musikkhøgskole, Norges Veterinærhøgskole, samt Menighetsfakultetet.

Øvrige spørsmål rettes til redaktør Leif Martin Kirknes på l.m.kirknes@universitas.uio.no, som vil svare ved nærmeste anledning.

Fristen for å søke er 24. august.

Sjekk denne artikkelen fra Unversitas’ jubileumsbilag i 2006 om du er nysgjerrig på en skildring om hvordan Universitas-uka fungerer i korte trekk: http://universitas.uio.no/docs/jubileums2.pdf

Håper på mange søkere. Å jobbe i Universitas er ekstremt sosialt, veldig gøy, voldsomt lærerikt samt innmari karrierevennlig.