Aha!

I forrige utgave av vår «seriøse og kritiske» konkurrent Universitas, kunne man i en sak om Prosjekt Faglige prioriteringer (PFF) lese følgende uttalelse fra en prodekan ved HF (helt sant):

– Kan studentene bruke en bachelorgrad til noe?

– Det er det mange som har tanker om, men jeg ønsker å vente med å uttale meg om det til jeg får sikkert tallmateriale.

Vi ville bare nevne det.

På den populære kaffebaren på det humanistiske fakultet, Trygda, sitter bachelor Ernst H. Vogel. Han kan komme på i hvert fall én ting en bachelorgrad kan brukes til, helt uten tallmateriale.

Rull.

– Altså, om man printer karakterutskriften i nok eksemplarer, og ruller dem virkelig tett sammen, slik at bunken blir rørformet, eller syllindrisk, vil man antagelig, i hvert fall om man prøver litt, være i stand til å stappe den opp i endetarmsåpningen på ledelsen ved fakultetet.

Spin zone

Etter mye murring har HF bestemt seg for å pusse på profilen sin med et fyndig slogan.

– «Get LOST» innebefatter alt vi ønsker å si til studentene våre.

– Og det er…?

– Jeg ønsker å vente med å uttale meg om det til vi får sikkert tallmateriale, sier informasjonssjef Ernst H. Vogel.

Universitas om få uker

Studentparlamentet blåser i gjallarhornet! Står på krava! Ligger på makta! Leder Keine Hipness varsler et helt nytt demokonsept når SP marsjerer mot universitetsledelsen på lørdag.

– Se for deg hundre tusen studenter som alle sammen står på universitetsplassen, helt stille. Skikkelig alvorlig, ikke sant. Også sier alle sammen bare PFFFFFFFFFFT. Mentalt.

Hentet fra saken «HÆ?»