DOBBELTMORALSK: Ine Eriksen Søreide

Ikke håp

En ny undersøkelse viser at kun 16,4 prosent av Norges befolkning har noe særlig tro på heltidsstudenten.

Ine Eriksen Søreide sier i en kommentar at det må kunne forventes at studenter jobber 10-15 timer ved siden av studiene. Da han hørte det, rykket Carl I. Hagen ut og krevde at Søreide skulle jobbe ved siden av stortingsvervet for ikke å fremstå som dobbeltmoralsk.

Skammelig

En rapport om studier i fengsler viser at fanger møter store hindre om de forsøker å ta en utdanning. Det er tydeligvis ikke alle som tror på livstidsstudenten heller.

Annonse:

Om de 14 prosentene av Norges befolkning som mener at studenter fortjener mer enn 140 000 kroner i året i studiestøtte kunne melde seg på Villa Eika, hadde det vært fint. Mødrene deres savner dere.

Re-up

USUNT: Promille

Av et budsjett på fem og en halv milliard, hadde universitetet kun 14 millioner, en promille, å prioritere fritt. En av de som kom godt utav det, var Det juridiske fakultet som fikk 1,5 millioner kroner til å bedre studiekvaliteten.

– Dette skulle vi gjerne ha visst om litt tidligere, sier dekan Hans Petter Graver.

– Jøss, vi trodde dere skulle bli glade?

– Joda. Vi har bare vært litt føre var i år.

LØNNSOMT: Narvesen

– Hans Petter? Hvorfor er det en Narvesen-kiosk der fakultetet ditt pleide å være?

Inspirasjon

Etter å ha lest en artikkel om dinosaurforsker Jørn Hurum, som bruker medieoppmerksomhet for å få finansiert forskning, har flere andre forskere fått blod på tann.

– «Scolastic park» skal bli en fantastisk spennende informasjonsfilm om en gjeng turister som blir angrepet av middelalderteologer som forsøker å systematisere dem ved hjelp av Aristoteles’ logikk, jubler Judas Nedslitne fra Det teologiske fakultet. Det er på skrivende tidspunkt uvisst om han får støtte fra filmfondet.

Universitas om 25 år

Det juridiske fakultet har kommet fram til en helt ny finansieringsmodell som de mener vil fungere mye bedre, ifølge Hans Petter Spader jr.

– Etter denne modellen utdanner vi bare en jurist i året – men FY FAEN, han er bra!

Hentet fra saken «The age of JussMann2300»