Please, Minister

Det råder usikkerhet om akkurat hvilken ministerpost vi studenter skal syte og klage til når vi får lyst til det. Ad Notam sitter på et brev undertegnet alle Norges universitetsrektorer, som kan kaste litt lys over beslutningsprosessen:

«Pliiiz, Tora, pliiiiiz! La Bård Vegard ta småungene (oss, red.anm), så vi kan få henge med deg! Vi skal forske så rotta tar oss, bare vi slipper å innhente ett eneste fuskskjema til! Vær så snill. Spør Jens (og Jonas). Hilsen Geir og gjengen.»

Nå er det nok!

Det ljomet i Blinderns røde mursteinsvegger da den nye foreningen «Faen ta Finland» markerte seg på Frederikkeplassen.

– Disse finnene. Vi skjønner ikke hvordan dem får det til, og vi vil ikke skjønne det heller. Vekk med pakket! sier den mystiske lederen Anti-Pekka Djupedal, som mumlende legger til at han holder Finland, innsjøene deres og alle verdens finner personlig ansvarlig for alt som har gått galt i livet hans.

Kylliksi! No!

Det ljomet enda høyere i Blinderns røde mursteinsvegger da den finske foreningen «Faen ta «Faen ta Finland»» markerte seg på Frederikkeplassen. Dobbelt så mange og vel så det møtte opp på motdemonstrasjonen.

– Det er bare så jævla typisk, sier Anti-Pekka Djupedal i en kommentar.

Nytt fra Jus

Det juridiske fakultetet har aldri vært redd for å gå nye veier. Etter at deres vanlige sensurordning nå har falt sammen, har kloke hoder som går under navnet «Apokalypsens fire paragrafryttere» kommet opp med en fiffig løsning.

– Vi fant ut at det var ett sted hvor ingen feil går upåaktet hen. Ved å legge oppgavene ut på Dagbladets diskusjonsforum har vi ikke bare kortet ned sensurtiden til to timer – vi har også utviklet et snappy nytt juridisk språk. Det er ikke lenger uvanlig å høre en foreleser utbryte «Fy fillern, du eide den fortolkninga av kjøpsloven, ass,» sier dekan og rytter Don T. Johnson (kjent som den morsomme blant de fire).

Universitas om 25 år

Antall forskningspublikasjoner har gått opp med 1300 prosent etter at den nye Forskning – og Finnerministerposten ble stiftet.

– Det er bare så jævla typisk, sier Anti-Pekka Ellingsrud jr. i en kommentar.

Hentet fra saken «Uusi aikakausi!»

Universitas om 50 år

Ansvaret for studentenes ve og vel har blitt flyttet over til Utenriksdepartementets rikholdige portefølje.

– Det starta da vi skjønte at det ikke fantes noen igjen her på berget. Det går helt greit for oss, to ganger i året sender vi aspirantene våre til Finland med startpakker, og ellers hører vi ikke stort fra dem, sier Tora Gahr Støre i en kommentar.

Hentet fra saken «Saunaforræredene: En nyhetsdokumentar»