FRI: Geir Ellingsrus

Radio Nova nektes herredømme

Stemningen var laber i Radio Novas lokaler da det ble kjent at Velferdstinget ikke innvilget deres søknad om midler til innkjøp av stridshoder.

VÅPENLØS: U.T. Ryg

– Dette er veldig synd. I vår plan om et døgnåpent medieimperium var det helt sentralt å kunne sette handling bak kravet om at alle skal bøye seg for den evige visdommen til «Bra Trommis» sier redaktør U. T. Ryg.

Rektor i saksa

Geir Ellingsrus er antageligvis nødt til å vurdere sin stilling etter at han innrømmet for Radio Novas skjulte mikrofon at han hadde håpet på en enda større økning i alkoforbruket blant studenter.

– Min jobb er å innbille folk at de kan utvikle sine evner til kritisk tenkning på den korte tiden de er her oppe. Det eneste realistiske alternativet er å stimulere studentens evne til ukritisk tenkning, skjønneru, sier Ellingsrus, før han går og finner på fem nye navn til Ølteltet.

Gransket VT, noen brød seg

Øyvind Gjengangar, som ledet granskningskomiteen av Velferdstinget ble i går kveld hentet fra sitt eget hjem og slengt på glattcelle.

– Greit nok at vi er udemokratiske, at vi driver med organisasjonsonani og at studenter generelt sett syns vi er noen nisser. Men å SKRIVE om det, det er å gå for langt, sa en maskert representant uten å vite at båndet gikk.

Radiostillhet = Tyranni

De høyere læringsinstitusjonene har fått et stort demokratisk underskudd etter at Radio Nova så seg nødt til å selge alle de skjulte mikrofonene sine som følge av for få bevilgninger.

– Endelig fri!, skrek rektor Ellingsrud før han halset mot Geir-teltet for å væte ganen.

Universitas om 25 år

Kvinnenes publikasjonsandel har endelig bikket over femti prosent ved Universitetet i Oslo. Likestillingsforsker Beate Vogel skapte furore i akademia da hun offentliggjorde et studie som pekte på at det skjedde samme året som at kvinner gikk forbi menn på rusbrukstatistikkene.

– At det skulle overraske noen at publikasjonshyppighet faktisk har noe med hvor pussa man er, skjønner jeg ikke, sier Vogel og raper fornøyd.

Hentet fra saken «Frigjør Beate Vogel!»