
Dinamo søker studenthjelp
Dinamo har headhuntet tillitsvalgte studenter som skal hjelpe dem med å bygge Universitetet som merkevare.
– Det er nyttig for oss å komme under huden på de som prosessen angår, og vi tror de tillitsvalgte studentene har tenkt mer på disse spørsmålene enn den jevne student, sier Anne-Line Dahl i Dianmo PR.
Hvorfor studerer du ved Universitetet, hvordan oppfatter du universitetet, hvilke verdier og kultur forbinder du med Universitetet?
Dette er spørsmål utvalgte studenter ved Universitetet skal svare på for å hjelpe reklamebyrået Dinamo med å utarbeide en profileringsplan for Universitetet. En gruppe vanlige studenter som skal representere alle fakultetene og en egen «pampegruppe» skal bidra med sine erfaringer.
Verdiskapning
Studentpolitikerne Marianne Dahl og Ingvild Borgeraas, tidligere personlig rådgiver for Kaare Norum Bård Frydenlund, nyvalgt leder for Chateau Neuf Terese Bøhn og studentparlamentsleder Torstein Lindstad hadde mandag sitt første møte med Dinamo.
– Hvilke verdier mener du Universitetet står for?
– Faglig bredde, forskningsbasert undervisning og frihet, sier studentparlamentsleder Torstein Lindstad.
–
Hva kan du bidra med?
– Jeg har god oversikt over Universitetet og studentpolitikk, og jeg kjenner mange studenter.
– Er det behov for å markedsføre Universitetet?
– Det er viktig fordi studenter er blitt mer kritiske til hvor de studerer. Et godt rykte og gode omtaler blir stadig viktigere for rekruttering, sier Lindstad.
Gratisarbeid
Dinamo vil lete etter fellestrekk i svarene fra studentene og studentpolitikerne. Dette skal danne grunnlag for den første av fem heldags «workshopper». Profileringsprosjektet skal munne ut i en kultur- og merkevareplattform som skal være klar innen slutten av mai.
–
Får studentene betalt for konsulentvirksomheten?
– Nei, dette er ren og skjær idealisme, sier Anne-Line Dahl i Dinamo PR.