Hva skjer denne uken?

DIVERSE

KONSERT

ONSDAG 6.

Studentersamfundet: Folkemusikk: Musikere som elsker sin sjanger jammer opp en uhøytidelig stemning utover kvelden. BokCaféen, kl. 21.

TORSDAG 7.

Studentersamfundet: Nybrott: Fork + Senit. Fork er fire gutter fra Østfold som spiller punk, mens Senit spiller punk og rock’n’roll med den største selvsikkerhet. Sammen blir dette en forrykende kveld. Klubbscenen, kl. 20.

Norges musikkhøgskole: Jazz i 2.hus: Improvisasjon og komposisjon, medvirkende: Periodical, Streifenjunko og Bastelstube. Auditoriet, kl. 19.

Samfunnsvitenskapelig fakultetsforening: SVFFs egen studentfestival for å ønske nye og gamle studenter velkommen. I dag: Konsert med Sissy Wish (se ukas utvalgte). U1, kl 19-02, CC 60,–

LØRDAG 9.

Kulturentusiastene: Operabrunch: Operaperler og nydelig brunch. Denne lørdagen kommer studenter fra Operaskolen. Bordbestilling, fri entré – brunch 195,–. Lørdager t.o.m 26.04. Teaterkjeller’n, Akersgt 38, kl. 12.

SØNDAG 10.

Norges musikkhøgskole: ØØ7 (Øystein Skar, piano og Øyvind Hegg Lunde, trommer). Blanding av egenkomponert musikk og musikk med fri-impro. Auditoriet, kl. 20.

MANDAG 11.

Norges musikkhøgskole: Naturhorn, knepedaler og tysk romantikk: Aargangskonsert med Steinar Granmo Nilsen, wienerhorn, Kristin Fossheim, hammerklaver og Christina Bratterud, hammerklaver. Levinsalen, kl. 18.

DEBATT/FOREDRAG

ONSDAG 6.

Studentersamfundet: Onsdagsdebatten: Norges politikk i forhold til menneskerettighetsbrudd i Iran. Burde det være opp til landets regjering å bestemme hva de grunnleggende menneskerettighetene skal være? Svaret bør være et unisont NEI – men hvilke signaler sender egentlig Norge ut, med sin politikk overfor Iran? Betong, kl. 19.

TORSDAG 7.

Institutt for statvitenskap: «Frokost med Bernt» er akademiske frokostmøter ved Institutt for statsvitenskap i regi av professor Bernt Hagtvet og masterstudent/Fagutvalgsleder Anders R. Jupskås. Åpent for absolutt alle, det blir servert frokost og kaffe. Denne uka: Kommentator og journalist John Olav Egeland om «Ketsjup-demokratiet». Auditorium 3, Eilert Sundts hus, kl.08.15-10.

SØNDAG 10.

Senter for studier av Holocaust og livssynsminoriteter: Foredrag av FAFO-forsker Morten Bøås: Et nytt år i Kongo: Nye muligheter eller mer av det samme? Om konflikten i Kongo og det «glemte folkemord». Konferansesalen, HL-senteret, Villa Grande kl. 14, åpen omvisning m/guide kl. 12.

MANDAG 11.

Studentersamfundet: Upop: Upopulær aften: om Jean Baudrillard. Siste bind i serien Cappelens Upopulære skrifter presenteres. Lillesalen, kl. 19.

IDRETT

OSI Taekwondo: Fellestrening, kl. 19.30-22., Sal 5, Blindern

OSI Taekwondo: Tematrening, kl. 19.-21., Sal 5, Blindern

OSI Taekwondo: Egentrening, kl. 13.-15., Sal 5, Blindern

OSI Taekwondo: Videregående trening, kl. 20.30-22., Sal 2C, Domus

TIRSDAG 12.

OSI Taekwondo: Nybegynnertrening, kl. 16.-17.30, Sal 1, Blindern

RELIGIØST

ONSDAG 6.

Oslo Kristelige Studentforbund: Askeonsdagsliturgi. Askeonsdag markerer starten på 40 dager faste, en tid som mange bruker på å bevisstgjøre seg selv på sitt eget forbruk og sin egen livsstil. Kapellet, Universitetsgata 20 kl. 18.

FREDAG 8.

Oslo Kristelige Studentforbund: Fastemesse og samtale om faste etterpå. Universitetsgata 20 kl. 19.30.

DIVERSE

ONSDAG 6.

Samfunnsvitenskapelig fakultetsforening: SVFFs egen studentfestival for å ønske nye og gamle studenter velkommen. Idag: Flaut-å-vite-quiz: Alt du ikke liker å innrømme at du vet. Fet premie til laget med de mest skamfulle kunnskapene. U1, kl.17-02 (quiz kl.19.)

Karrieresenteret: Intervjukurs. Frederikkebygningen, Art Café i 2.etasje kl. 12.15-15.

Amatøren: Fussballturnering. Åpent mesterskap i bordfotball. Heder og ære pluss premie til vinnerne! Kl. 20.

TORSDAG 7.

Karrieresenteret: CV- og søknadskurs. Frederikkebygningen, Art Café i 2.etasje kl. 14.15-17.

Karrieresenteret: Bedriftspresentasjon og stand – Intro-Innherred/Kom Trainee (Trainee 2008). Representanter treffes på stand kl 12-14, Karrieresenteret. Presentasjonen for disse to traineeprogrammene kl 16.15 i auditorium 5, Eilert Sundts hus.

Art of Living Student Club: Free introductory sessions to the Youth

Empowerment and Skills workshop. Increase energy & eliminate stress.

Maximise your concentration level. P.A. Munchs hus room 252, Blindern at 16h.

Amatøren: Amatørens Quiz. Er du en ekte kunnskapsamatør? På engelsk. Kl. 20.

FREDAG 8.

Samfunnsvitenskapelig fakultetsforening: SVFFs egen studentfestival for å ønske nye og gamle studenter velkommen. I dag: Er du grønn? Eller kanskje litt gul? Vis frem din sivilstatus på tidenes festkonsept som alltid er en suksess! U1, kl. 17-02.

Amatøren: Konsert, Amherst – frydefull poesijazz, cc 30,–

LØRDAG 9.

Studentersamfundet: Klinikken er Studentersamfundets faste lørdagstilbud, hvor det tilbys resepter som skal kurere både eksamensnerver og oppgaveskrekk. BokCaféen, kl 21.

TIRSDAG 12.

Karrieresenteret: Casekurs med JobAcademy. Art Café, 2.etg Frederikkebygningen, kl. 14.15-16. (NB! Påmelding)

Art of Living Student Club: Free introductory sessions to the Youth

Empowerment and Skills workshop. Increase energy & eliminate stress.

Maximise your concentration level. P.A. Munchs hus room 252, Blindern at 16h

Studentersamfundet: Quiz. En variert meny med storsprikende vanskelighetsgrad og interessante hæ-opplevelser. Biblioteket, kl. 20.