Hva skjer denne uken?

OSI Taekwondo: Trening for nybegynnere. Sal UA,

Domus Athletica kl.17-19.

OSI Taekwondo: Trening for nybegynnere. Sal UA,

Domus Athletica kl.19. – 20.30.

Konsert

ONSDAG 30.

Norges musikkhøgskole: Mastergradskonsert: Ingrid Eliassen, trompet.

Medvirkende er Harald Bakkeby Moe, narrator, Thor Anders Eriksen, orgel og Patrik Johansson, klaver. Lindemansalen kl. 19.30

Norges musikkhøgskole: Mastergradskonsert: Stina Steingrim Levvel, sang. Medvirkende: Ivar Anton Waagaard, klaver og Martin Røsok, klaver. Levinsalen kl. 20.

TORSDAG 31.

Studentersamfundet: Nybrott: Pilemil. Pilemil er en multikunstner fra Eidsvoll som kan mye rart, og er en kløpper på å skrive fengende fremtids-pop og spille synt med fine lyder. Klubbscenen, kl. 20.

Norges musikkhøgskole: Musikkhøgskolens lunsjkonsert. Dag-Filip Roaldsnes, klaver, Kim-Erik Pedersen, saksofon. Levinsalen kl. 12.05.

Studentersamfundet: Jazz-jam. Studenter ved jazzlinjen på Norges musikkhøgskole arrangerer jam hver torsdag. BokCaféen, kl. 21.

FREDAG 1.

Studentersamfundet: Konsert: South of Heaven: The Madness Within + Fatal Impact + Brutal Massacre. En trippel kveld med alt det nye Norge kan by på av metall. Klubbscenen, kl. 20.

Norges musikkhøgskole: Fortid og nåtid: Studenter fra valgfag i oppføringspraksis og Hans Olav Gorset. Eksperimenter med renessanse- og barokkmusikk. Levinsalen kl 19.30.

TIRSDAG 5.

Studentersamfundet: NyBrott: The Little Hands of Asphalt (Sjur Lyseid) og Einar Stray.(se ukas utvalgte) Klubbscenen kl. 20.

Debatt/foredrag

ONSDAG 30.

Studentersamfundet: Onsdagsdebatten: Diagnostiseringssamfunnet. Hvorvidt økningen av diagnostisering gjenspeiler seg i det reelle epidemiologiske grunnlaget i befolkningen. Ser på spørsmål som: er ADHD-problematikken overdrevet hos barn?Betong, kl. 19.

Studentersamfundet: Studentenes Fotoklubb: Stormøte. Foredrag med kunstfotograf Herdis Maria Siegert, en av få kunstfotografer som jobber utelukkende analogt og i mørkerom. Hun har en lang rekke utstillinger bak seg. Lillesalen, kl. 18.

TORSDAG 31.

Institutt for statsvitenskap: Frokost med Bernt: Akademisk debatt i regi av professor Bernt Hagtvet og masterstudent/leder av Fagutvalget Anders R. Jupskås. Gratis frokost og kaffe, åpent for alle. Denne uka: med Fredrik Barth, om Afghanistan og afghansk politikk. Aud 3, Eilert Sundts hus 08.15-10.00.

FREDAG 1.

Studentersamfundet: Foredrag: Akademisk Vorspiel: Antonin Artaud var kritisk til all naturalisme og realisme og skapte ideen om The Theatre of Cruelty, også kalt «absurd teater». BokCaféen, kl. 19.

TIRSDAG 5.

Studentersamfundet: Super Tuesday: Clinton vs. Obama / Romney vs McCain. Debatt rundt nominasjonen til republikanerne og demokratene i USA. Med presidenten i Monticello society, Jan Henrik Gilhuus. Live valgsendinger fra amerikansk TV. Jan P Syses sal kl. 20.

Religiøst

TIRSDAG 5.

Oslo Kristelige Studentforbund: Feitetirsdagsmåltid. Festmåltid, liturgi, og nattverdfeiring. Universitetsgata 20 kl. 18.00.

Diverse

TORSDAG 31.

Soupérådet Semesterstartfest for statsvitenskap, åpent for alle! U1 kl.19, Quiz fra 19.30. CC 30 kr.

TORSDAG 31.

SAIH: Infomøte. SAIH Blindern trenger flere engasjerte medlemmer. Villa Eika, 2. etg, kl 16.15.

ALLE DAGER

AHO: Diplomutstilling: «Fra Ullernåsen til Uganda, enebolig i Bosnia eller byutvikling i norske tettsteder. Miljøvennlig produktdesign og proteser for barn. Og hva trenger egentlig norsk skole?» T.o.m 3.feb, Arkitekt- og Designhøgskolen, kl. 8-15.45, lør-søn 12-16.