Hva skjer denne uken?

Diverse

Det Norske Studentersamfund

ONSDAG 5.

Teater Neuf: Teater Liksom spiller Micetro. Lillesalen, kl. 20.

TORSDAG 6.

Cinema Neuf: Film: Et førjulsmareritt. Noen mener det ikke blir jul uten Sølvguttene. Noen må ha med seg Disneys julekavalkade på julaftens formiddag. Andre igjen vil gjerne ha en av nissens mer muskuløse hjelpere i rød lakk og sort lær. Arrangementet er gratis. Lillesalen, kl. 19.

BokCaféen: Forfatteraften: Språkkveld i BokCaféen med Helene Uri, Arne Torp og Rolf Theil. Bokcaféen, kl. 20.

BokCaféen: Konsert: Torsdagsjam. Studenter ved jazzlinjen på Norges musikkhøgskole arrangerer jam i BokCaféen. Bokcaféen, kl. 21.

TIRSDAG 11.

BokCaféen: Quiz. Biblioteket, kl. 20.

Norges musikkhøgskole

ONSDAG 5.

Norges musikkhøgskole: Onsdagsserien: Aggresjon-refleksjon-Natallia Papova, klaver. Levinsalen, kl. 18.

FREDAG 7.

Norges musikkhøgskole: Mastergradskonsert: Rahel Leiser, fiolin. Levinsalen, kl. 15.

Norges musikkhøgskole: Mastergradskonsert: Dobbeltkonsert- saksofon og trompet. Heidi Cecilie Giertsen, saxofon. Camilla Stangjordet Bjerkelund, trompet. Linemansalen, kl. 18.

Norges musikkhøgskole: Espen Melbø, orgel. Fagerborg kirke, kl. 19.30.

LØRDAG 8.

Norges musikkhøgskole: Ola Sotnakk, orgel.

Fagerborg kirke, kl. 11.

Norges musikkhøgskole: Førjulskonsert og dans. Lindemansalen og Levinsalen, kl. 18.

Norges musikkhøgskole: Mastergradskonsert:Gunnhild Leenheer Nordahl, bratsj. Levinsalen, kl. 19.30.

SØNDAG 9.

Norges musikkhøgskole: Fra konservatisme til modernisme

Gitarstudenter i 2. studieår: Daniel Metin Kafkas, Ole Martin Olsen, Christina Sandsengen, Frank Alexanderr Aarø og Filip Lund. Levinsalen, kl. 18.

MANDAG 10.

Norges musikkhøgskole: Mastergradskonsert: Petter Langfeldt Carlsen, klarinett, Per Arne Frantzen, klaver. Ståle Hebæk Ødegården, klaver.

Tove Falkenberg Erikstad, cello. Kampen kirke, kl. 18.

TIRSDAG 11.

Norges musikkhøgskole: Mastergradskonsert: Benedicte Christine Anne Royer, bratsj. Haldor Mæland, klaver. Levinsalen, kl. 18.

Religiøst

ONSDAG 5.

OKSL: Bønnefrokost.Lagshuset, kl. 8.30.

OKSL: Christian Union.Lagshuset, kl. 19.

TORSDAG 6.

OKSL: Bible group. Lagshuset, kl. 19.

Katolsk Studentlag: «Korstogene» Ved stipendiat Eivor Oftestad (TF). Enkel servering fra kl. 18.30. Alle velkommen. Katarinahjemmet, kl. 19.

Katolsk Studentlag: Studentmesse ved pater Arnfinn Haram. Katarinahjemmet, kl. 21.

FREDAG 7.

OKSL: Juleavslutning. Lagshuset, kl. 19.

SØNDAG 9.

OKSL: Sportsgudstjeneste. Nordmarkskapellet, kl. 12.

TIRSDAG 10.

OKSL: Musikkhøgskolegruppa.Lagshuset, kl. 18.30.

Idrett

OSI Taekwondo: Kamptrening for alle. Sal 5,

Blindern Athletica kl.19.30 – 22.

FREDAG 7.

OSI Taekwondo: Trikstrening for alle. NB! Påmelding for denne treningen. Kontakt anjas@admin.uio.no om interessert. Sal 5,

Blindern Athletica kl. 19 – 21.

MANDAG 8.

OSI Taekwondo: Trening for viderekomne. Sal 2c, Domus Athletica kl. 20.30 – 22.

TIRSDAG 9.

OSI Taekwondo: Trening for nybegynnere. Sal 1, Blindern Athletica kl. 16. – 17.30.

Diverse

ONSDAG 5.

Attac Blindern: Filmkveld der vi skal vise Naomi Klein’s og Avi Lewis sin dokumentar «The Take.» Vi får kommentar til filmen av fagforeningshistoriker

Jørn Magdahl. Arrangementet er gratis og alle er velkomne. U1, kl 19.

ARES: Spillkveld med; brettspill, rollespill, kortspill, mineatyrspill og strategispill. Tirsdager på Blindern, Wilhelm Bjerknes hus, onsdager på Bjølsen, Sarpsborgsgaten 7, og mandager på Bislet, Pilestredet 52 i samfunnet. Kl 18.

Musikkvitenskap: Velkommen til eksamenskonsert; Utøvende master. Skuret, kl.18.

Galleriet: «Something new» Marianne Solem stiller ut nye arbeider i akryl 5.-13. desember. Galleriet i Theresesgate 5.

Karrieresenteret: Jobbsøkerkurs for jurister og kriminologer.

Påmelding på Informasjonssenteret ved Det juridiske fakultet. Auditorium 5, Domus Academica, Karl Johans gate 47, kl. 12.15 -15.

TORSDAG 6.

Karrieresenteret: Casekurs med Job Academy. På kurset får du informasjon om forskjellige typer case og hvordan de brukes i ansettelsesprosesser. Du får også mulighet til å prøve å løse noen oppgaver. Påmelding på Karrieresenteret eller på tlf 22 85 32 52. Art Café, Frederikkebygningen, kl 12.15 – 15.

Karrieresenteret: Quiz; Vet du hvem Alesteir Crowley er? Kunnskapsquiz på engelsk. Amatøren, kl. 20.

MANDAG 10.

Frederik: Eksamensfest! Ta med godt humør og juleeffekter! Gløgg og kake til snille studenter. U1, kl. 19.

Vestre Aker Kammerkor: Tradisjonsrik julekonsert. Vestre Aker kirke, kl. 20.

TIRSDAG 11.

Psykologistudentkoret Kling Kokos: Julekonsert. Den Lille Kokosbollefabrikken på Sagene, kl. 18.