Hva skjer denne uken?

Diverse

Det Norske Studentersamfund

ONSDAG 28.

Studentenes Fotoklubb: Foredrag: Stormøte Fotoklubben: June Witzøe. Lillesalen, kl. 18.

BokCaféen: Folkemusikk. Folkemusikere sitter i BokCaféen og begynner å spille sammen når de føler for det. BokCaféen, kl. 20.

Teater Neuf: Teater Liksom spiller Micetro. Lillesalen, kl. 20.

Konserforeningen Betong: Konsert: NyBrott: Det är jag som är Döden & Cirka Ragnar. Betong, kl. 21.

TORSDAG 29.

Cinema Neuf: Film: Ascenseur pour l'echafaud / Heisen til skafottet. Lillesalen, kl. 19.

BokCaféen: Forfatteraften: Aasne Linnestå. Bokcaféen, kl. 20.

BokCaféen: Konsert: Torsdagsjam. Studenter ved jazzlinjen på Norges musikkhøgskole arrangerer jam i Bokcaféen. Bokcaféen, kl. 21.

FREDAG 30.

Konsertforeningen Betong: Konsert: South of Heaven: Ahab (DE), Syrach og Lamia. Betong, kl. 20.

LØRDAG 1.

Konserforeningen Betong: Kristopher Schau: De 7 Dødssynder Live! Betong, kl. 19.

TIRSDAG 4.

Cinama Neuf: Film: Trollmannen fra Oz. Lillesalen, kl. 19.

BokCaféen: Quiz. Biblioteket, kl. 20.

Teater Neuf: Regissør og scenograf søkes til STUDiO og danseforestilling! Teaterscenen, kl. 21.

Konserforeningen Betong: Konsert: Kenneth Ishak. BokCaféen, kl. 21.

Norges musikkhøgskole

ONSDAG 28.

Norges musikkhøgskole: Onsdagsserien: Korte stykker – lange linjer. Unni Skogvang, klaver. Levinsalen, kl. 18.

TORSDAG 29.

Norges musikkhøgskole: North Sea Big Band. Rønningen folkehøgskole, kl. 17.

FREDAG 30.

Norges musikkhøgskole: Kammerkoret. Grete Pedersen, dirigent. Levinsalen, kl. 18.

Norges musikkhøgskole: Bylyder – amerikansk kveld med musikkhøgskolens symfoniorkester. Aksel Kolstad, klaver, Atrid Thorstensen, mezzosopran, Bjarte Engeset, dirigent. Linemansalen, kl. 19.30.

LØRDAG 1.

Norges musikkhøgskole: Amerikansk ettermiddag med musikkhøgskolens symfoniorkester. Lindemansalen, kl. 15.

Norges musikkhøgskole: Mastergradskonsert:Gunnhild Leenheer Nordahl, bratsj. Levinsalen, kl. 19.30.

Norges musikkhøgskole: Lanseringskonsert – Ole Bull-biografi

Lansering av Harald Herresthals Ole Bull-biografi, bind 2, «Republikaner blant konger og keisere 1837-1848» (Unipub forlag). Annar Follesø og Wolfgang Plagge spiller Ole Bulls San Verbena de San Juan. Sara Övinge og Natalie Gourman spiller Ole Bulls Polacca Guerriera og Concerto. Lindemansalen, kl. 15.

SØNDAG 1.

Norges musikkhøgskole: Konsert for klavorn og hover. Levinsalen, Kl. 18.

TIRSDAG 4.

Norges musikkhøgskole: Mastergradskonsert: Anne Solberg, trompet. Lindemansalen, kl. 18.

Religiøst

ONSDAG 28.

OKSL: Christian Union. Lagshuset, kl. 19.

TORSDAG 29.

Katolsk Studentlag: «LUTHER» med utgangspunkt i filmen ved samme navn Ved stipendiat Joar Haga (MF). Enkel servering fra kl. 18.30 Alle er velkommen. Katarinahjemmet, kl. 19.

SØNDAG 2.

OKSL: Sportsgudstjeneste. Nordmarkskapellet, kl. 12.

MANDAG 3.

OKSL: Realistgruppa: Juleavslutning. Lagshuset, kl. 19.

Vestre Aker Kirke: Julefred i Midtøsten. Temakveld for voksne. Foredrag ved prost Trond Bakkevig. Fortellinger fra Betlehem ved tidligere ledsager Silje Hirsch. Sang ved Vestre Aker kammerkor. Kulturelle innslag, hjemmebakte rundstykker og hyggelig prat. Åpen kirke fra kl. 19. – tenne lys, sitte stille, be en bønn. Vestre Aker menighetshus, kl. 20.

OKSL: Musikkhøgskolegruppa.Lagshuset, kl. 18.30

Idrett

OSI Taekwondo: Kamptrening for alle. Sal 5,

Blindern Athletica kl.19.30 – 22.

FREDAG 30.

OSI Taekwondo: Trikstrening for alle. NB! Påmelding for denne treningen. Kontakt anjasp|A|admin.uio.no om interessert. Sal 5,

Blindern Athletica kl. 19.-21.

MANDAG 3.

OSI Taekwondo: Trening for viderekomne. Sal 2c, Domus Athletica kl. 20.30-22.

TIRSDAG 4.

OSI Taekwondo: Trening for nybegynnere. Sal 1, Blindern Athletica kl. 16.-17.30.

Diverse

ONSDAG 28.

Støttekomiteen for Tsjetsjenia og Amnesty Blindern: Filmvisning av «Crying Sun» om krigen i Tsjetsjenia. Aud. 7, Eilert Sundts hus, kl. 17.30.

ARES: Spillkveld med: brettspill, rollespill, kortspill, mineatyrspill og strategispill. Tirsdager på Blindern, Wilhelm Bjerknes hus, onsdager på Bjølsen, Sarpsborgsgaten 7, og på mandager på Bislet, Pilestredet 52 i samfunnet. Kl. 18.

Ifi Aumni: Alumniforeningen til Institutt for informatikk, Ifi Alumni avholder generalforsamling. Lille Auditorium, Informatikkbygningen, kl. 18.30

TORSDAG 29.

Amatøren: Quiz; Vet du hvem Alesteir Crowley er? Kunnskapsquiz på engelsk. Amatøren, kl 20.

FREDAG 30.

Amatøren: Konsert: «The Spectators» cc 30,–. Amatøren, kl. 22.

SØNDAG 2.

Kvindelige Studenters Sangforening: Årets julekonsert. Kvindelige Studenters Sangforening setter deg i julestemning med kjente og kjære julesanger fra inn- og utland. Vestre Aker kirke, kl. 16 og 19.30.

MANDAG 3.

SBIO: Juledag! Eurest byr på gratis gløgg og pepperkaker, i tillegg til julegrøt til 5 kroner. BI.

TIRSDAG 4 – FREDAG 7.

Black Box Teater: Henriette Pedersen «The Problem Has No Name». Black Box Teater, kl. 20.30.