Hva skjer denne uken?

Diverse

Seminar

ONSDAG 7.

Poverty and Development (PAD) prosjektet ved Senter for utvikling og miljø: Innleder er Dr. Tone Bleie, som vil diskutere temaet; Living Where the Birds No Longer Sing: Rights-Based Approaches to Exclusion in Bangladesh. Centre for Development and the Environment (SUM), Sognsveien 68 (near Ullevål Stadion), 4th floor seminar room, kl 10 – 12.

TORSDAG 8.

EconLink: Bedriftspresentasjon med DnB NOR; Norges største finanskonsern med en forvaltet kapital på 1 600 milliarder kroner. Konsernet består blant annet av sterke merkenavn som DnB NOR, Vital, Nordlandsbanken, Cresco. U1.

FREDAG 9.

EconLink Finans:Tur til Norges Banks pengepolitiske avdeling. Norges Bank, kl 13.

Fysisk institutt: Foredrag: The Universe is a Strange Place, Frank Wilczek, Nobelprisen i fysikk 2004. Store fy, Fysikkbygget, kl. 14.

TIRSDAG 13.

Henologisk forum: Høstens tredje åpne arrangement: Foredrag ved professor John Lundstøl: Johannes-Evangeliet i et henologisk perspektiv. Ragnar Frischs auditorium, John Colletts plass, kl.18-20.

Fest

ONSDAG 7.

Amatøren: Billig drikke og god musikk. Amatøren, kl 19.

TORSDAG 8.

Amatøren: Quiz: Vet du hvem Alesteir Crowley er? Amatøren, kl. 20.

FREDAG 9.

SVFF: Fredagspub. U1, kl. 17-02.

LØRDAG 10.

Arkitektur- og designhøgskolen: Høstfest på AHO. Studentene ved AHO inviterer til åpen høstfest. Billetter kjøpes på forhånd eller i døren. Informasjon kommer på www.aho.no

Konsert

FREDAG 9.

Traugoths kjeller: Konsert med Cortina oppvarming med studentbandet Radient Frequency. CC. 60,- Traugoths kjeller, kl. 18.

Amatøren: Konsert: Lady Moscow grocker. Amatøren, kl. 22.

Det Norske Studentersamfund

ONSDAG 7.

Kulturutvalget: Onsdagsdebatten: Hva skjer med Det Norske Studentersamfund? Hvor er Norges største studentersamfund i dag, og hvor bør det være om fem år? Hvilke utfordringer står vi overfor, og hva må til for å skape et studentersamfund hvor alle de aktive og engasjerte studentene i Oslo føler seg hjemme? Betong, kl. 19.

Teater Neuf: Teater Liksom spiller Micetro. Lillesalen, kl. 20.

TORSDAG 8.

Cinema Neuf: Film: 12 Angry Men / Tolv edsvorne menn. Lillesalen, kl. 19.

Bokcaféen: Forfatteraften med Erlend Loe. Bokcaféen, kl. 20.

Bokcaféen: Jazz-jam. Studenter ved jazzlinjen på Norges Musikkhøgskole arrangerer jam i hver torsdag. Bokcaféen, kl. 21.

FREDAG 9.

Biblioteket: Akademisk vorspiel: Akademisk vorspiel: Montaigne – en herlig fyr. Biblioteket, kl. 19.

Studentersamfundet: Origami Arktika (Vesleøy/Artibua)

+ Gravel Control (Inner/Outer Space) Slippefest for Origami Arktikas nye plate ’Trollebotn’;

Trær og småstein, gnällspik, Sterke-Nils, isroser, arktisk brugle og en

fin dose kar kar gitar. CC. 50,- Lillesalen, kl. 21.

Konsertforeningen Betong: NyBrott: Jim Protector, Monzano, Hiawata. Klubbscenen, kl. 20.

MANDAG 12.

Kulturutvalget: Upop-aften: Bokaktuelle Tore Rem ser nærmere på den unge Jens Bjørneboes forhold til det konservative. Lillesalen, kl. 19.

TIRSDAG 13.

Cinema Neuf: Film: Don't Look Now / Avdøde advarer. Lillesalen, kl. 19.

Bokcaféen: Quiz. Biblioteket, kl 20.

Religiøst

OKSL:Bønnefrokost.Lagshuset, kl. 8.30.

OKSL: Christian Union.Lagshuset, kl. 19.

TORSDAG 8.

Katolsk Studentlag: Studentmesse. Katarinahjemmet, kl. 21.

FREDAG 9.

OKSL: Lunsjsamling SV/HF. Harriet Holters hus, rom 134, kl. 12.15.

SØNDAG 11.

OKSL: Sportsgudstjeneste. Nordmarkskapellet, kl. 12.

OKSL: Musikkhøgskolegruppa.Lagshuset, kl. 18.30

Idrett

TORSDAG 8.

OSI Taekwondo: Kamptrening for alle. Sal 5, Blindern Athletica kl. 19.30-22.

FREDAG 9.

OSI Taekwondo: Trikstrening for alle. Sal 5, Blindern Athletica kl. 19-21. NB! Påmelding for denne treningen. Kontakt anjasp|A|admin.uio.no om interessert.

MANDAG 12.

OSI Taekwondo: Trening for viderekomne. Sal 2c, Domus Athletica kl. 20.30-22.

TIRSDAG 13.

OSI Taekwondo: Trening for nybegynnere. Sal 1, Blindern Athletica kl. 16-17.30.

Diverse

ONSDAG 7.

ARES: Spillkveld med; brettspill, rollespill, kortspill, mineatyrspill og strategispill. Tirsdager på Blindern, Wilhelm Bjerknes hus, onsdager på Bjølsen, Sarpsborgsgaten 7, mandager på Bislet, Pilestredet 52 i samfunnet. Vi begynner på alle steder kl. 18.

Ananda Marga meditasjonsforening: Foreningen har invitert en yogisk munk til å holde et introduksjonsforedrag om tantrisk yoga og meditasjon. Dersom det er interesse, vil han lede en meditasjon i løpet av dagen. Deretter skal munken være tilgjenglig for spørsmål i seminarrom 231, fra kl.16.15. Helga Engs Hus, seminarrom 234, kl. 14.15-16.

MANDAG 12.

Baha'i Studentforening: Markering av helligdagen Bahá'u'lláhs fødselsdag Bahá'í-troens grunnlegger, betegnet som Tidsalderens Herre, d. 1892. Med gjenfortellinger om betydningen av hans liv og lære. Åpent for alle. Seminarrom 120, Harriet Holters Hus kl. 17.15-18.