Hva skjer denne uken?

DIV. ARRANGEMENTER

KONSERT

ONSDAG 28.

Norges musikkhøgskole: Musikkhøgskolens onsdagskonsert. Program: «…hun har noget paa hjertet og kan faa sunget det ut.» Levinsalen kl. 18.

Studentersamfundet: Folkemusikkjam. Endelig en kveld der du kan høre god musikk og møte hyggelige folk uten å måtte rope til de du snakker med. Bokkafeen kl. 21.

TORSDAG 29.

Studentersamfundet: Jazzjam. Studenter fra NMH spiller jazz i Bokkafeen kl. 21.

Norges musikkhøgskole: Lunsjkonsert. César Frank: Sonate i A-Dur. Levinsalen kl. 12.05.

Norges musikkhøgskole: Mastergradskonsert med Gunhild Molund Pedersen, klarinett. Levinsalen kl. 19.

FREDAG 30.

Amatøren: Konsert med Easy Tiger. Oslobandet spiller fengende rockelåter inspirert av rockens gullalder, 70-tallet. Amatøren, Sogn studentby.

Norges musikkhøgskole: Mastergradskonsert med Johanna Becker, fiolin. Levinsalen kl. 18.

Norges musikkhøgskole: NMHs klassiske trompetstudenter ønsker velkommen til sin tradisjonsrike trompetaften med stor musikalsk spennvidde! Lindemansalen kl. 19.30.

LØRDAG 31.

Studentersamfunet: Klubb: Microdisko feat. Bajass: Stay Ali + Multifaros. Klubbscenen kl. 21, cc 50,–/70,–

Studentersamfundet: Fri Resonans presenterer Quebec Invasion. En konsert med noen av Canadas ledende improvisasjonsmusikere i samspill med norske likemenn. Lillesalen kl. 21.

DEBATT/FOREDRAG

ONSDAG 28.

Studentersamfundet: Arr – Idéhistorisk tidsskrift presenterer onsdagsdebatten: Akademisk frihet – har vi det nå? Betong kl. 19.

Studentersamfundet: Stormøte med fotograf Rune Johansen. Bokkafeen kl. 18.

TORSDAG 29.

Samfunnsvitenskapelig fakultet: «Frokost med Bernt» er akademiske frokostmøter i regi av prof. Bernt Hagtvet og stipendiat Anders R. Jupskås. I dag: Høyere utdanning, forskning og en rødgrønn regjering. Auditorium 7 i Eilert Sundts hus kl 08.15-10.00.

Studentersamfundet: Forfatteraften med Pablo Llambias. Biblioteket kl. 20.

FN-sambandet Øst: Folkeretten og motstand: Fra Max Manus til Hamas. Litteraturhuset, Amalie Skram, kl. 19-21.

FREDAG 30.

Studentersamfundet: Akademisk vorspiel: Sosiobiologi – hva skal vi med det? Med Inger Nordal, professor i økologi. Biblioteket kl. 19.

MANDAG 2.

Studentersamfundet: Upopulær Aften: Improvisert musikk. Den improviserte musikken har like lang historie som musikk selv, men hva er det egentlig musikkimprovisasjon går ut på? Lillesalen kl. 19.

TIRSDAG 3.

Henologisk forum UiO: Prof. Egil A. Wyller m.fl. inviterer til møte: «Norske vitnesbyrd fra nazistiske fangeleirer». Ragnar Frisch´s Auditorium på John Colletts plass, kl. 18-20, fri adgang.

IDRETT

TORSDAG 29.

OSI Kendo: Nybegynnerkurs hver torsdag kl. 17.15-19.30, sal 5, Blindern Athletica.

FREDAG 30.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver fredag kl 17-19, sal UA, Domus Athletica.

MANDAG 2.

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser.

Gratis de to første gangene du møter opp. Kl 17.30-19.15.

OSI Kendo: Nybegynnerkurs hver mandag kl. 19.15-21, sal 5, Blindern Athletica.

TIRSDAG 3.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver tirsdag kl. 19.00-20.30, sal UA, Domus Athletica.

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser.

Gratis de to første gangene du møter opp. Kl. 19.00-20.45.

DIV. ARRANGEMENTER

ONSDAG 28.

Karrieresenteret: Bedriftspresentasjon og stand – SpareBank 1 (Trainee 2009). Presentasjonen finner sted kl 16.15 i aud. 5, Eilert Sundts hus, SV-fakultetet. Representanter fra SpareBank 1 står på stand utenfor Karrieresenterets lokaler fra kl 11-15.

TORSDAG 29.

Uka på Blindern: Den 29. januar braker det løs! Kom opp på Blindern og opplev en studentfestival i unike omgivelser. Fra 29. januar til 8. februar på Blindern Studenterhjem.

Filologisk forening: Kafé Uglemor holder åpent. Vafler og kaffe med mer fra 12-16.

Amatøren: Form et lag og spill i den berømte og beryktede Amatørenquizen. Billig pils og real kunnskapskonkurranse på engelsk. Sogn studentby kl. 20.

FREDAG 30.

Uglebo: Fredagspub. Uglebo er en liten og koselig kjeller i Sophus Bugge Hus hvor det er en avslappet stil og god musikk. Det humanistiske fakultet, kl. 18-02.

Kjeller’n: Fredagspub med standup. Kjelleren i Helga Engs hus kl. 17, cc 60,–

LØRDAG 1.

The University Chaplains of Oslo: Lutheran service in English in the Royal Chapel at the Royal Palace at 11 a.m. The entrance to the Chapel is at the north side of the building. There will be Coffee Hour after the service. Welcome!

TIRSDAG 3.

Karrieresenteret: Kurs i økonomi for ikke-økonomer. Art Café, 2. etasje i Frederikke-bygningen fra kl. 12.15-15.00. Kurspåmelding på Karrieresenteret eller på tlf 22 85 32 52.

Studentersamfundet: Quiz. Storsprikende vanskelighetsgrad og interessante hæ-opplevelser. Biblioteket kl. 20.