Hva skjer denne uken?

DIV. ARRANGEMENTER

KONSERT

ONSDAG 21.

Norges musikkhøgskole: Musikkhøgskolens onsdagskonsert: Musikk for fløyte, bratsj og harpe. Levinsalen kl. 18.

Studentersamfundet: Operapub. Studenter fra NMH underholder med kjente og ukjente operaperler i en avslappet og uhøytidelig setting. Bokkafeen kl. 21.

TORSDAG 22.

Studentersamfundet: Jazzjam. Studenter fra NMH spiller jazz i Bokkafeen kl. 21.

Norges musikkhøgskole: Kammerkonsert. Korverker av Krzysztof Penderecki. Levinsalen kl. 19.30.

FREDAG 23.

Norges musikkhøgskole: Bylyder – Krzysztof Penderecki & Musikkhøgskolens symfoniorkester. Lindemansalen kl. 19.30. Pris: 50,-/130,-/170,-

LØRDAG 24.

Studentersamfundet: Konsert med Slagsmålsklubben (SE). Her blir det svett, intimt og dansende! Klubbscenen kl. 21, cc 130,-/85,- + bill.avg i forhåndssalg, 150,-/100,- i døra.

Norges musikkhøgskole: Bylyder: Krzysztof Penderecki & Musikkhøgskolens symfoniorkester. Lindemansalen kl. 15. Pris: 50,-/130,-/170,-

Norges musikkhøgskole: Mastergradskonsert med Mari Skeie Ljones, fele. Levinsalen kl. 17.

SØNDAG 25.

Norges musikkhøgskole: Klaverstudentenes konsert. Musikk av Haydn, Mendelssohn, Brahms, Schumann og Fanny Hensel. Levinsalen kl. 18.

MANDAG 26.

Norges musikkhøgskole: Kollegakonsert. Program er bl.a. musikk av Beethoven. Levinsalen kl. 18. Pris: 50,-/100,-

DEBATT/FOREDRAG

ONSDAG 21.

Studentersamfunet: Onsdagsdebatten: Det «nye» USA. Barack Obamas USAs framtid og hvordan dette påvirker Norges forhold til stormakten. Betong kl. 19.

TORSDAG 22.

Universitet i Oslo: Etikkseminaret: «Fusk ved universitetet» ved Jens Erik Paulsen. Grupperom 7, Georg Sverdrups hus, kl. 14.15 – 16.00.

Studentersamfundet: Foredrag om filmene om Harry Potter ved Aniara. Klubbscenen kl. 18.

Studentersamfundet: Forfatteraften med Erlend Loe, som har hatt stor suksess både nasjonalt og internasjonalt. Biblioteket kl. 20.

FREDAG 23.

Studentersamfundet: Akademisk vorspiel: Henrik Wergeland. En minnerik aften om poeten Wergelands visjon og virke. Diktopplesning følger innholdet i Geir Uthaugs foredrag. Biblioteket kl. 19.

MANDAG 26.

Studentersamfundet: Upop-aften: Hva er tid? Foredrag om fenomenet tid, et av de mest elementære bestanddelene av livet vårt som er minst forstått. Lillesalen kl. 19.

Universitetet i Oslo: Perspektiver på Mangfoldsåret. Fire høyt kvalifiserte innledere ser Mangfoldsåret 2008 fra ulike synsvinkler. Auditorium 4, Eilert Sundts hus, kl. 13.00 – 16.00.

IDRETT

ONSDAG 21.

Oslostudentenes Idrettsklubb (OSI): OSI-dagen i Blindernhallen. Hvilken idrett passer for deg? Kl. 11.30-13.30.

FREDAG 23.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver fredag kl. 17-19, sal UA, Domus Athletica.

MANDAG 26.

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser. Gratis de to første gangene du møter opp. Kl. 17.30 – 19.15.

TIRSDAG 27.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver tirsdag kl. 19 – 20.30, sal UA, Domus Athletica.

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser. Gratis de to første gangene du møter opp. Kl. 19.00 – 20.45.

DIV. ARRANGEMENTER

ONSDAG 21.

Karrieresenteret: Intervjukurs. Art Café, 2. etasje i Fredrikkebygningen fra kl. 12.15 – 15.00.

Karrieresenteret: Presentasjon av UDs aspirantkurs. Aud. 7, Eilert Sundts hus (SV-fakultetet) kl. 16.15.

Uglebo: Quiz. Dann et lag på maks seks personer og bli med! Uglebo kl. 19 – 00.

TORSDAG 22.

Filologisk forening: Kafé Uglemor holder åpent. Vafler og kaffe med mer fra 12 – 16.

Amatøren: Form et lag og spill i den berømte og beryktede Amatørenquizen. Billig pils og real kunnskapskonkurranse på engelsk. Sogn studentby kl. 20.

FREDAG 23.

Uglebo: Fredagspub. Uglebo er en liten og koselig kjeller i Sophus Bugges hus hvor det er en avslappet stil og god musikk. Det humanistiske fakultet, kl. 18-02.

U1: Stille kveld hjemme... Eller fredagspub på U1? Velkommen til U1, SV-kjelleren, kl. 17-02.

Frokostkjelleren: Årets første fredagspils. Dørene åpner kl. 16.30, cc 30,- fra kl. 22.

TIRSDAG 27.

Karrieresenteret: Jobbsøkerkurs. Art Café, 2. etasje i Frederikke-bygningen fra kl. 12.15 til 15.00.

Studentersamfundet: Quiz. Storsprikende vanskelighetsgrad og interessante hæ-opplevelser! Biblioteket kl. 20.

Filologisk forening: Kafé Uglemor holder åpent. Vafler og kaffe med mer fra kl 12 til 16.