Hva skjer denne uken?

DIVERSE

KONSERT

ONSDAG 26.

Norges musikkhøgskole: Onsdagsserien: Schumann: Fantasistück op. 12 for klaver. Levinsalen kl. 18.

Studentersamfundet: Studentkoret Kling Kokos og Holmestrand Storband presenterer «Tre kokosnøtter til Askepott», en storslått og stemningsfull førjulskonsert. Storsalen kl. 19.30, cc 50,–/100,– (studenter/andre)

Studentersamfundet: Nybrott: Kråkesølv + Cold Mailman. Bodøs kanskje to beste band på en kveld! Klubbscenen kl. 21.

Studentersamfundet: Folkemusikk-jam. Ta med instrumentet ditt og bli med i jammen, her er ingen for gode eller for dårlige. Bokkafeen kl. 21.

TORSDAG 27.

Studentersamfundet: Konsert med Parenthetical Girls (US). Musikken bølger frem og tilbake mellom drømmende poptoner og eksperimentering. Klubbscenen kl. 20, cc 60,–/40,–

Norges musikkhøgskole: Lunsjkonsert. Program: «Best of…» Guro Pettersen, fløyte og Iselin Gjelstad, cello. Levinsalen kl. 12.05.

Norges musikkhøgskole: Mastergradskonsert med Ingvild Maria Pettersen på kontrabass. Lindemansalen kl. 18.30.

FREDAG 28.

Lunsj med Kultur: Mussorgskijs «Barneværelset» mm. med Solveig Maria Nedregård, sopran og Joakim Kwetzinsky, pianist. Vestibylen i Georg Sverdrups hus (UB), Blindern kl. 12.15-12.45. Kafé fra 11.45.

Studentersamfundet: Konsert med Teitur (FO) + Loney, Dear (SE). Betong kl. 20, cc 180,– + bill. avgift.

Norges musikkhøgskole: Natt og dag, Musikkhøgskolens vokalensemble. Levinsalen kl. 20.

SØNDAG 30.

Studentersamfundet: South of Heaven 5 år: Tankard (DK). Vorspiel fra kl. 16 i Glassbaren. Konserten begynner på Klubbscenen kl. 21, cc 150,–/100,– + bill. avgift.

MANDAG 1.

Norges musikkhøgskole: Mastergradskonsert med Olle Holmgren, sang. Levinsalen kl. 19.

Studentersamfundet: Radio Nova i samarbeid med O' My Soul presenterer Gregory And The Hawk (US) for å gi deg et lysglimt i mørketida og en deilig åpning av adventstida. Biblioteket kl. 21.

TIRSDAG 2.

Norges musikkhøgskole: Kammerkonsert. Levinsalen kl. 15.30.

DEBATT/FOREDRAG

Senter for Utvikling og Miljø: Forskningsområdet Poverty and Development in the 21st Century (PAD) inviterer til forelesning om sammenhengen mellom «naturskapt» og «menneskeskapt» fattigdom. SUM, Sognsveien 68, kl. 10.

Studentersamfundet: Stormøte med Ken Opprann, fotografen som har fotografert alt fra byggingen av operaen i Oslo til folk, fe og byggverk i Etiopia. Lillesalen kl. 18.

TORSDAG 27.

Det samfunnsvitenskapelige fakultet: «Frokost med Bernt» er akademiske frokostmøter i regi av prof. Bernt Hagtvet og stipendiat Anders R. Jupskås. I dag: Etter finanskrisen: Alternative kapitalismer? Aud. 7 i Eilert Sundts hus kl. 08.15-10.

MANDAG 1.

Institutt for musikkvitenskap: Festseminar – Professor Dag Østerberg 70 år. Samfunn, klasse, makt og kunst. Auditorium 1, Helga Engs hus og Salen, ZEB-bygget, kl. 10-16.15.

TIRSDAG 2.

Senter for Utvikling og Miljø: Forelesningen «Geoengineering and Lesser Evil Arguments» ved Stephen Gardiner (University of Washington). SUM, Sognsveien 68, Seminarrom, 4. etg. kl. 14.15-16.

IDRETT

FREDAG 28.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver fredag kl 17-19, sal UA, Domus Athletica.

MANDAG 1.

Amatøren: Kung-Fu trening. Styrk kropp og sjel med grunnleggende øvelser. Gratis de to første gangene du møter opp. Kl 17.30-19.15.

OSI Dans: Salsapub med nybegynnerkurs den første timen. Gratis inngang. Art Café kl. 18-21.

TIRSDAG 2.

OSI Aikido: Nybegynnerkurs hver tirsdag kl. 19-20.30, sal UA, Domus Athletica.

OSI Dans: OSI Dans arrangerer tradisjonell grøtfest. Pris: 50 kr. Helga Engs hus kl. 19.

DIVERSE

ONSDAG 26.

Karrieresenteret: Intervjukurs. Art Café, 2. etasje i Frederikke-bygningen fra kl. 12.15-15.00.

Uglebo: Quiz. Dann et lag på maks seks personer og bli med! Uglebo kl. 19-02.

TORSDAG 27.

Filologisk forening: Kafé Uglemor holder åpent. Vafler og kaffe med mer fra 12-16.

Amatøren: Form et lag og spill i den berømte og beryktede Amatørenquizen. Billig pils og real kunnskapskonkurranse på engelsk. Sogn studentby kl. 20.

Frokostkjelleren: Eksamensfest 1. avdeling. Levert din første eksamen på Jussen? Her blir det som vanlig studentvennlige priser og DJ, festen er et faktum! Kvelden tilbringes på Frokostkjelleren fra kl. 18.

FREDAG 28.

Uglebo: Fredagspub. Uglebo, Det humanistiske fakultet. Kl. 18-02.

Kjeller’n: Fredagspub med quiz. Kjelleren i Helga Engs hus kl. 17.

Galleri Sverdrup: Utstillingen Norske insekter i faresonen – fotografier. Her presenteres 30 arter som står i fare for å forsvinne fra vår fauna. Georg Sverdrups hus, åpning kl. 13.

TIRSDAG 2.

Karrieresenteret: Jobbsøkerkurs for studenter ved Det juridiske fakultet. Påmelding på informasjonssenteret ved Det juridiske fakultet eller tlf. 22 85 95 00. Domus Nova, rom IN72, kl. 12.15-15.

Frokostkjelleren: Quiz-finale. Nå skal det endelig avgjøres hvem som er høstens beste quizere. Frokostkjelleren kl. 20.

Studentersamfundet: Quiz. Stor-sprikende vanskelighetsgrad og interessante hæ-opplevelser. Biblioteket kl. 20.

ARES Oslostudentenes spillforening: Spillkveld. 50 brettspill tilgjengelig for fri spilling og en del faste grupper spiller rollespill. Du trenger ikke kjenne til spill. Gratis adgang. RF-kjelleren (Vilhelm Bjerknes hus) fra 17.30 og ut kvelden.