UFRIVILLIG: Nordby
KANDIDAT: Ottersen

Medisinprofessor Ole Petter Ottersen har lansert sitt kandidatur til rektorstolen ved Universitetet i Oslo – og det kan se ut som om veien til toppen av administrasjonsbygget blir enkel for ham. Det vekker blandete reaksjoner.

Helse og sosialminister Bjarne Håkon Hansen:

– Må vi vårrå så snæversyntj at vi kun godtar følk frå den innjerste krins av såkalla «akseptertj» vitenskapsgrena i dennje posten? Æ mene, sjå på mæ – de e itj som om hælsekøan e blittj no vesentlig længer av en hakke toillat møkkaminister med kolikk og konjtroværs både mæ hær og mæ dær? HÆ?

Utvalgsmedlem Bernt Hagtvet:

– Det vi trenger nå, er en rektor som oser dannelse, ikke en fastlege. Ole Petter Ottersen har aldri deltatt på mine kurs om folkemord, slik de 240 eneste opplyste menneskene ved universitetet gjorde i år. Dårligere attest enn det får du neppe. Basta.

Gemalplage Trond Nordby:

– Ole Petter Ottersen er en slitt lisse i skalpelldespotiets lakkstøvlett. Jeg hater i grunnen å bli spurt om sånne ting. HAN ER EN SKRULLING. Hvorfor spør du akkurat meg om dette? TOTALT UKVALIFISERT! Min mening er for øvrig helt uinteressant. OTTERSEN ER EN SOPP. Din tabloide møkkajournalist.

Snåsamanneksorsist Kristian Gundersen:

– Tja, han kan jo neppe bli mer kritikkverdig enn det totale knefallet for administrative krefter de siste fire årene har representert. Men det er jo lov til å håpe.

Viserektor og dannelsesdemagog Inga Bostad:

– Spør du meg som viserektor eller medlem av dannelsesutvalget?

– Spiller det noen rolle?

– Større enn du aner.

Lystløgner og kaffeselger Alain Clearasil:

– Non. Ole Petter Ottersen har aldri stilt, og kommer heller aldri til å stille som ukas rektor.

Norskhater Egil Heinert:

– What we don’t need is fjord more years of fjordcing students through mindless studyprograms. Ottersen needs to be mjord fjuckings attentive to the voice of the people and the løpskløping of the administration.

– An ombudsmann, so to speak?

– That’s the silliest thing I’ve ever fjeard.