INNBRINGENDE: Ost

Boligkrisen løst!

SiO offentliggjorde denne uken at de har skaffet til veie finansieringen til 2000 nye studentboliger helt på egenhånd. Leder for boligdivisjonen, Don Olstad, skryter av måten de har snudd skuta på.

– Man tager det man haver, som det står i gamle heimkunnskapsbøker. Etter at vi begynte å eksportere vår eksklusive «Sopp ala Si(l)O» har vi formelig badet i penger, sier Olstad, som legger til at halvparten av boligene riktignok vil bli brukt for å gro mer av den eksklusive soppen, som sies å passe overraskende godt til ihjelkokt tortellini.

– Vekk med dere

2000 studenter har blitt kastet ut av sine respektive studieprogrammer uten ankemuligheter.

– Ærlig talt, men når du trasker rundt i hovedstadens paradegate med et skilt hvor det står «Nå er det nok!» kan du ikke forvente annet enn at ledelsen tar deg på alvor, sier Geir Vemmeligdude.

Ras forhindret lok

Tora Aasland har vært i sin nye jobb i to uker, men har allerede oppnådd bemerkelsesverdige resultater.

– Mange syns sikkert det var en smule drastisk å la taket falle i hodet på masterstudenter som ikke møter opp til veiledningen sin – men jeg ser ærlig talt ingen bedre løsninger akkurat nå, sier spesialpedagog Vidkun Vogel.

Universitas om 3 måneder

Dette tegner til å bli årets snakkis! «Universitetet» er en hardbarka realityserie av den gamle skolen, hvor deltagerne må overkomme livsfarlige hindre som muggsoppskyer og raseferdige bygg. Riksklysa «Rektorturisten» er en karismatisk erkeskurk, som knuser håp og kneskåler med det samme urovekkende rolige ansiktsuttrykket. Terningkast laud!

Hentet fra saken «Lovende premiere»

Universitas om 50 år

Studiepoengproduksjonen har økt med 500 prosent etter at den gulbrune regjeringen bevilget penger til å installere mitraljøser på universitetsbiblioteket.

Hentet fra saken «Truet på livet – fikk B!»

Universitas om 55 år

Forskernorge var enstemmige i sitt krav til den nye kunnskapsministeren: – Gi oss tiden vår tilbake! Vi krever full tredeling mellom våre tre arbeidsoppgaver: Forskning, undervisning og bloddryppende vold, sier talskvinne Tora Montana i harnisk.

Hentet fra saken «Har doktorgrad og er ikke redd for å bruke den»