SLITER: Medisinsk fakultet

Lik;alarm

Likstuene slår alarm – det obduseres færre mennesker i Norge nå enn på svært svært lenge. Vi er nå nede i 300 kalde stakkarer per år, mot 1400 på 80-tallet.

– At døde mennesker kan være så ego! Dette høres kanskje ikke så dramatisk ut, men du kan jo prøve selv hvordan det er å måtte legge tilbake leveren og sy igjen tre ganger før lønsj, sier Arnved Kevorkian i en kommentar.

Bok;alarm

Litteraturstudiet slår alarm – det blir færre og færre døde store norske forfattere å grafse i.

– Vi er ærlig talt ikke sikre på hva vi skal finne på etter at Hamsun-året er over, sier Fjodor Kirchoff i en kommentar. Men, der det er lyst er det håp.

– Vi har innledet et samarbeid med Medisinsk fakultet som vi håper skal bære frukter. Og en og annen milt.

Juryen er ute

Behandlingen av en viss historieprofessors visstnok kranglevorne måte å være på har endt opp med avskjedigelse. Nå ser en snart avtroppende rektor fram til lange timer i Oslo Tingrett.

– Det var jo på tide at jeg begynte å jobbe på ettermælet mitt. Tenk, ingen kommer til å assosiere Ellingsrudårene med konfliktskyhet og ettergivenhet nå, roper (den tidligere fagforeningslederen) Geir i en kommentar.

Viser mer hensyn

Etter at det viser seg at den første saken på rektors bord i neste periode med all sannsynlighet kommer til å bli en pinlig rettssak, har begge kandidater til vervet foreslått et kompromiss.

– Vi foreslår at ingen blir rektor en stund fremover. Eventuelt kan vi jo slå kron og mynt, sier Wyller i en kommentar.

Universitas om 10 år

RIP: Jan Kjærstad

Ragnar Hovland, Jan Kjærstad og Unni Lindell er alle erklært døde etter at de forsvant på mystisk vis en kald vårdag for 10 år siden. På litteraturstudiet er de svært fornøyde.

– Dette har vært tverrfaglighet på sitt beste, sier Fjodor Kirchoff i en kommentar.

– Vi har tre forfatterliv å grafse i i mange år framover, medisin har sitt å henge fingra i, og jeg merker at jeg allerede har begynt å skrive syrlig og korrekt nynorsk etter at jeg fikk min nye bukspyttkjertel.

Hentet fra saken «Prosess farlige omprioriteringer – en erklært suksess»