SER PÅ TING: Tora Azlaan

Og takk for det gamle!

2008 blir, i all sin Stjernøske prakt, et år for ettertanke. Ad Notam kan, som eneste semitroverdige nyhetskilde, røpe hva flere av våre mest prominente akademiske kjendiser har som nyttårsforsett for det nye året.

Tora Azlaan kan fortelle at hun ikke på nåværende tidspunkt har hatt tid til å sette seg inn i hva 2008 innebærer, men forsikrer at hun er mer enn villig til å se nærmere på dette. – Halleluja, roper Snegl Grevlingsrud i en kommentar.

SER IGJENNOM TING: NiTristan TommyGundersen

NiTristan TommyGundersen er mest opptatt av å venne kroppen til de kybernetiske maskingeværimplantatene han fikk montert i panna og på albuene til jul, men presiserer i en hissig kommentar at han i året som kommer vil bruke sitt nyervervede røntgensyn til å avsløre femti prosent mer forfall, dobbeltmoral og uegnethet for sentrale verv enn før.

Den gjengse student er i øyeblikket travelt opptatt med å snu døgnrytmen sin, og forteller at brorparten av året med all sannsynlighet vil gå med til dette. Den lille tiden som er igjen vil brukes til å finpusse skillsa i Guitar Hero.

2008 i kortversjon

Sånn at du vet når du ikke skal bry deg om hva og hvorfor, har Ad Notam-redaksjonen satt opp en liste over ting som, trass i sin annerledeshet, kommer til å ligne mistenkelig mye på hvordan det var i fjor.

Niqab kommer ikke lenger til å være Norges mest problematiske ikkebrukte hodeplagg. Den plassen inntar NiTristan TommyGundersens avsagde pannehagle. Lett. Men det vites ikke om Lars Gule er enig.

Kutt vil ikke lenger være ordet på alles lepper i utdanningssektoren – i hvert fall ikke i de første to månedene etter at en eller annen smarting i KD klarer å rebrande det som «strømlinjeforming».

Studentparlamentet kan glede seg til oppgjøret etter høstens statsbudsjett, hvor de vil klare å samle 4000 studenter under parolen «Neste gang mener vi alvor!»

Men at work opplever å bli kalt norgesvenner med sin låt «I come from the land down under» etter at Oseania tar over for Afrika som det nye mest oversette kontinentet i verden.

Universitas om 1 år

Tora Azlaan kan fortelle at hun ikke har hatt tid til å sette seg inn i 2009, men at hun er mer enn villig til å se nærmere på dette.

Hentet fra saken «Hvor er superkreftene? Minister hadde (bare) helt normalt syn allikevel»