RELEVANT: Fanny Duckert

Ønsker seg Skrue

NYTTIG: Smurf

Forrige ukes uttalelser fra Institutt for molekylær biovitenskap, hvor Anders Fleinhøy i et anfall av rørende godtroenhet ønsket seg en Onkel Skrue til å hjelpe med den bedritne økonomien, har tydeligvis slått an hos retorisk sultefôrede akademikere. Leder i forskerforbundet, Harde Hodne, er i ferd med å bygge en armé av smurfer han skal storme Knefallsdepartementet med og rektor Geir Snillingsrud er ved flere anledninger blitt observert i nær passiar med Guffen. Fanny Duckert har åpenbart også noe å gjøre i denne vitsen.

Vil endre image

Nyvalgt leder for studentforeningen ved BI, Lennart Lie Havfjellskog, la i sin tiltredelsestale stor vekt på hvor viktig det er å bekjempe eksisterende og ikkeeksisterende fordommer mot BI-studenter.

– Kamerater! Jeg kan huske de vonde tidene da BI-studenter alltid måtte stå på trikken, da vi følte oss utrygge på gata. Litt av det har gått over etter at vi flyttet fra Schous plass, men vi har fremdeles en lang vei å gå. Fremdeles er vi for eksempel nødt til å gå på egne skoler, klaget lederen.

Studier ødelegger for jobben

Flere arbeidsplasser har i den senere tiden slått alarm om en spesiell type vanskelige arbeidstagere, som alle har det tilfelles at de studerer ved siden av å jobbe.

– De kommer midt på dagen, og sitter stort sett i kantina og klager over hvor lite de har fått gjort den siste tiden før de går hjem og mumler noe om at det fremdeles et par uker igjen til alt må være ferdig. For neptuns skyld, jeg forsøker å drive en fiskebutikk, sier Oluf Vogel i en kommentar.

Afrika redux

Universitetsledelsen tar Afrikaforsker Jalla Simensens ord til etterretning.

– Ja vel da, så er ikke Afrika noe raritetskabinett – den er også en rustikk liten øy med glimrende bademuligheter og sjarmerende lokalbefolkning, sier Geir Snillingsrud.

Universitas om 4 år

Bevilgningene til Institutt for molekylær biovitenskap har skutt i været etter at deres høybårne beskytter Tristan Gunderix endelig fikk forsendelsen med styrkedråper.

– Politikere er gærne, de, roper den reformkritiske mutanten i en kommentar.

Hentet fra saken «Gunderix og keiserens hemmelige postdokstillinger»