Vil du bli universitet?

Minister Tora Aazlan mistet besinnelsen da hun mottok søknaden om universitetsstatus fra Sveins bilskole i posten.

– Greit nok at de har en nobelprisvinner i staben og har enormt høy studentgjennomstrømning. Men dette er likevel for en provokasjon å regne. Det får greie seg med de femten universitetene vi har her i byen, sier Aazlan.

Grønnjævlig campus

Leder i teknisk avdeling Frode Kleinich røper at de nye planene for et grønnere campus innebærer å opprette en sjakt som fører fra kjelleren på HF og rett inn i helvetes syvende sirkel.

– Joa, det kan kanskje sees på som drastisk. Men det er ikke akkurat energieffektivt å dra seg hele veien ned til Karl Johan hver gang man har behov for det, sier Kleinich bastant.

Universitetorama!

Etter at en ny studie konkluderer med at studenter gjør det best når de har deltidsjobb ved siden av, har Kunnskapsdepartementet gitt universitetsstatus til tre filialer av Platekompaniet, to Rimi-butikker og et gamlehjem.

– Nå går det så det suser, sier minister Aazlan i en kort kommentar, og legger til at mye av æren for framgangen går til bedre materielle ressurser.

– Etter at vi fikk det nye universitetsstatusstempelet har vi fått gjort unna en ukes arbeid før mandagen er halvveis, sier den effektive statsråden lykkelig.

Universitas om få strakser

Etter at Sveins bilskole omsider fikk karret til seg universitetsstatusen, har det gått nedenom med økonomien på bruket.

– Vi visste pokker ta meg ikke hva vi gjorde. Nå har vi sett oss nødt til å kutte ut sentrale poster på timeplanen, som «Giring 101», symposiet «Hva er vitsen med fartsgrenser?» og «Brekksladding: Et forkurs», sier Svein R. Vogel frustrert.

Hentet fra saken «Trafikkskole ute å kjøre»

Universitas om 25 år

Mogens Vogel har gjort stor lykke med sitt selvhjelpskurs «Finn ditt indre universitet.» Nå deler han noen av hemmelighetene med oss.

– Ingen skal kunne si til deg at du ikke kan avgi din sjels doktordisputaser, at du kan stimulere ditt kroppslige begjærs studieprogresjon og stimulere til forskning på din egen chi. Dette er for menneskeretter å regne, sier Vogel.

Hentet fra saken «Visst faen kan du!»