Baler med «shrooms» på Bali

Forrige uke fikk vi vite at «magic mushrooms» er en viktig del av studiehverdagen til Gateway-studentene på Bali. Vi spør Gateway infoservice om man trenger «shrooms» for å forstå ex.phil bedre?

Publisert

– Da må du nesten kontakte Bali-teamet vårt. De har god kontakt med den balinesiske kulturen. Send en epost til Martin Staksrud.

– Men jeg er 24 år, har dårlig drag på jenter på min egen alder, og tenker yndige 19-åringer på Bali er midt i blinken? -Ehh, det er jo generelt mye jenter på studiene våre der nede.

– Passer meg bra. Det gikk dårlig på ex.phil, jeg tror løsningen er å ha tilgang til en strand? -Ta opp ex.phil? Ja, hadde ikke det vært deilig? Vil du ta opp ex.fac også?

– Hmm. Ja. Gikk dårlig der også. Men en kamerat av meg fikk en «reading» av en balinesisk helbreder. Han fikk vite at det ville gå han vel i livet frem til han ble 32, men så ville han miste jobben, bli trygdemisbruker og flytte hjem til sokkelleiligheten til foreldrene på Hønefoss. Det er jo ikke særlig hyggelig å oppleve dette når man er ung og skal ha det moro på Bali? -Da må du nesten ta kontakt med Bali-teamet vårt. Send Martin en e-post du.

– Dere har ikke vurdert makeupartist-studier på Goa eller lavkarbo-semester på Aya Napa? -Er dette et intervju? Jeg hører du driver og taster på tastaturet.

– Jeg er bare en nysjerrig Blindern-student som har gjort det dårlig i ex.phil. Hva tror du grunnleggeren av Gateway, Arne Næss, hadde sagt om han visste at man kunne studere fashion management hos dere? -Vi har gjort en videreutvikling av studietilbudet vårt. Anbefaler fortsatt at du sender en e-post til Martin Staksrud.

– Det er svaret ditt på alt. Du har tydeligvis ikke kjennskap til de lokale forholdene på Bali, vil du vurdere din stilling? -Hmm, det ønsker jeg ikke å kommentere. Du får sende en e-post.