Benekter R. Kelly-fag

Studentene gjør opprør og krever at R. Kelly skal få et eget fag, men instituttleder for kulturstudier, Arne Bugge Amundsen, nekter å høre på studentene.

Publisert

- Jeg hørte at dere skal starte et fag om R. Kelly. «Kells» er jo en artist som har hatt en finger med i det meste. Hvorfor har dere valgt akkurat ham som hovedperson i det nyeste artistfaget deres? – Eh. Skal vi se. Jeg vet ikke noe om den type undervisning. Hvor har du lest det?

- Universitas har skrevet at det skal bli et fag, men la oss komme til poenget. Er du klar over at han har giftet seg med en 15 år gammel jente? – Nei, jeg vet ikke noe om dette.

- Visste du at han medvirket til å styrte flyet til sin ekskone før hun skulle vitne mot han i retten? – Nei, eh ... Jeg er litt usikker på hva dette har med saken å gjøre.

- Hvordan kan du forsvare R.Kelly-faget og Tupac-faget når langt bedre artister som Celine Dion og Barbara Streisand stadig blir ignorert? – Ja, nei, altså dette det er jo ikke et eget fag. Jeg vet vi har et studietilbud i forbindelse med Tupac, men det er jo opp til hver fagansvarlig. De står fritt til å bestemme innholdet i sine fag.

- Hvorfor skal eksamen være en muntlig framføring av en R.Kelly sang, med tilhørende lettkledde backupdansere? – Jeg kjenner ikke til at vi har noe sånt.

- R.Kelly synger om å stikke nøkkelen sin i tenningen til vidt forskjellige damer. Er dette noe du selv har erfaring med? – Dette har jeg ikke noe forhold til.

- Det er tydelig at du ikke kan leve uten «the Pied Piper of R&B;», og er håpløst inhabil i denne saken. Vil du vurdere din stilling? _ – Hehe. Nei, jeg må si at jeg er ganske bekvem med min stilling.