Château des élitistes

Studentersamfundets kommunikasjonsleder skrev i forrige ukes Universitas at Chateau Neuf holdt 516 arrangementer bare i 2011. Kan formann Siriann Bekeng svare på hvorfor ingen studenter har fått det med seg?

Men Universitas annonserer jo hver uke for arrangementene våre.

Kommunikasjonslederen deres sier Studentersamfundet har noe for alle. Hvorfor skal en ergoterapistudent dra på foredrag om Robespierre eller Goethe? Oj, jeg vet ikke. Men HF-studentene kommer. Alltid masse HF-studenter. De vet at vi arrangerer foredrag hver uke.

Så du innrømmer at det såkalte studenthuset ditt bare tiltrekker seg arbeidsløse dagdrivere uten fremtidshåp? Er det sant at Chateau Neuf skal starte suppekjøkken for tidligere aktive medlemmer som går skytteltrafikk mellom Glassbaren og NAV? Ehm... Altså…

Ser du helt ærlig for deg en helstriglet BI-student på en Smalt som faen-konsert med beskrivelsen «en hardtslående og voldsom konsertaften i de hardcore- og metallinspirertes navn»? Vet ikke, men det henger plakater på skolen deres.

Å ta t-banen til Nydalen for så å håndtere en teiprull vitner ikke om den høyeste kreativiteten fra deres side. Mer «monkey see, monkey do». Sikre kilder sier at det kun har vært 55 oppmøtte på onsdagsdebattene etter jul. Ehm… Da tror jeg ikke du har så veldig sikre kilder. Det har vært mange flere enn det.

Hold de smale og sære fingrene dine langt unna kildene mine, Bekeng. Hvor mange besøkende har dere hatt? Har du noen tall å vise til? Nei.

Visste jeg det ikke. Her lukter det triksing og fiksing lang vei. Du er vel ikke medlem i SOS Rasisme, Bekeng? Kommunikasjonslederen din oppfordrer studenter til å engasjere seg i Samfundet, men at man må kunne noen gode triks. Er det publikumstriks han mener? Alt mulig! Sirkustriks, for eksempel.

Siriann Bekeng, du står for et korrupt og snevert vanstyre, og alt som venter dine undersåtter er en plass i arbeidsløshetsstatistikken. Vil du vurdere din stilling? Jeg venter til neste fellende Universitas-sak. Så skal jeg vurdere den.