Dommedag i Edens hage

På bloggen til Studentparlamentet ved Høgskolen i Oslo og Akershus står det «Nedtellingen har snart begynt«. Hva har dere gjort for å forberede dere på undergangen, parlamentsleder Tuva Wettland?

– Undergangen? Tja..

– Hvor mange paller med flaskevann og hermetikk har dere handlet inn hittil? – Vi fikk jo bare 350 000 kroner fra Velferdstinget, som er 150 000 kroner mindre enn vi håpet på. Det ble ca 10 paller.

– Hvor mange vanlige studenter er det som har tilgang til det hemmelige tilfluktsrommet under Pilestredet 43? – Det er noen utvalgte som har tilgang – de vi stoler mest på og setter mest pris på. Jeg kan dessverre ikke gå ut med noen navn.

– Tror du på teorien om at Jorda vil bli sugd inn i et sort hull, eller at vi vil kollidere med planeten «Nibiru»? – Jeg er veldig glad i berg-og-dalbaner, så jeg håper på det sorte hullet. Da får vi sikkert et fall som gir sug i magen.

– Hvilken kjent person ville du helst hatt med deg i en post-apokalyptisk verden? – Definitivt Johnny Depp. Definitiv plass til ham i tilfluktsrommet. Vi må jo sørge for å ha litt underholdning, vi kommer jo til å sitte der lenge.

– Tror du Jorden kommer til å ligne på Mel Gibsons Mad Max eller Kevin Costners Waterworld? – Jeg har ikke sett noen av dem, men jeg liker best Mel Gibson.

– Hva gjør deg som studentparlamentsleder skikket til å gjenskape menneskeheten med Johnny Depp? – Jeg er jo valgt av folket, og folket velger den de har lyst på. Folket har talt! Og Johnny Depp er en veldig populær person, så de har sikkert ikke noe i mot at to relativt populære personer vil føre menneskeheten videre.

– Tuva Wettland, det er tydelig at du ikke er forberedt på Inkaenes spådommer om jordas undergang. Vil du vurdere din stilling?_ – Om jorda går under så er jo ikke det nødvendig, men jeg skal helt definitivt vurdere min stilling i april.