Don Birgit

Velferdstinget i Oslo og Akerhus (VT) fikk pengepris av Studentsamskipnaden i Oslo og Akershus, som de styrer over. Vi har fått høre at dere hadde hemmelige møter før utdelingen, VT-leder Birgit Skarstein?

– Jasså? Det stemmer ikke! Det har hvertfall ikke jeg hørt noenting om …

– Du har ikke det, nei. En representant for Velferdstinget i Trondheim har nemlig fortalt oss at han var lovet gode penger hvis han holdt kjeft om korrupsjonen deres? – Det foregår ingen korrupsjon i SiO eller Velferdstinget. Arbeidet vi vant for er helt løsrevet fra SiO. De som tror noe sånt må gjerne komme innom kontoret vårt for å se hva vi driver med.

– Vi har dessuten hørt at Velferdstinget trengte penger for å dekke over at dere ble svindlet av de nigerianske e-postsvindlerne. Er dette det SiO kaller «handlekraft og god ressursbruk»? – Dette stemmer ikke i hele tatt. Vi har ikke blitt svindlet, da hadde jeg visst det. Vi fikk pengene for arbeidet vi har gjort, ingenting annet.

– Det ville du sagt dersom dere hadde blitt svindlet også, så spar oss for de gjennomskuelige løgnene. Hva sier du til at flere studenter har fått psyko-sosiale traumer etter å ha vært vitne til noen av styremøtene deres? – Oi, eh … Jeg vil oppfordre dem til å besøke SiOs psykiske helsetjeneste, den er kjempebra.

– Det virker som om du overhodet ikke har kontroll over hva som foregår på bakrommet på Velferdstinget. Vil du vurdere din stilling? – Nei, det vil jeg ikke. Det får jeg overlate til Velferdstinget å bestemme!